Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

27.9.2012

Miten sisäinen kello käskee syödä? Onko sellaista?

Kävin tänään baarilla mielenkiintoista keskustelua syömisestäOn sanottu että ennen 12 ei pitäisi syödä mitään sillä silloin elimistö vielä sulattelee edellisen päivän ruokiaEttä ihmiselle ei olisi luontaista syödä heti aamulla herättyäänJa taas kahdeksan jälkeen illalla ei kannattaisi syödä että elimistö ei mene taasen tukkoon kun se yrittää sulattaa jo päivän aikana syötyjä ruokia.

Miten moni teistä syö aamupalaa? Mä olen pitkään syönyt aamiaisen mutta sanotaanko että viimeisen vuoden aikana olen kyllä pääosin syönyt sen melkein heti herättyäniAamulenkkeilyt on harvinaista herkkua nykyään joten liikkeelle tulee lähdettyä usein aamiaispöydän kautta.

Silloin kun oon lomalla tai viikonloppuisin voin kyllä helposti säätää kotona kaikenlaista ja kello voi olla paljonkin ennen kuin nautin aamiaisenJa lomalla jaksaa/ehtii aamulenkkeilläkin tyhjään vatsaanSilloin kieltämättä on kyllä hyvä oloEn vaan ole koskaan ajatellut asiaa sen enempää.

Nykyisin mä syön 4-5 ateriaa päivässä (aamiainen/lounas/välipala/päivällinen ja ehkä sitten iltapalaa vielä vähän jos päivällisestä on pitkä aika)Miten usein te syötte ja miten ootte huomanneet olevan teille ihanteellisin tapa? Sanooko ihmisen sisäinen kello että aamulla ei pidä syödä paljon? Mun mielestä parasta on kun kuuntelee itseään ja tekee niin kuin itselle parhaalle tuntuu!

Tänään oli Toimelan Opiston tunnit Snellulla ja taas hikoiltiin kivojen tyyppien ja kuulien kanssa pari tuntia! Aamulla pääsen Haltonille taas vetämään tuntia ennen duunia! Kivaa nähdä tää porukka taas kesän jälkeen! Ja huomenna on sen verran aikainen herätys että ei toivoakaan aamiaisesta ennen kuin vasta töissä myöhemmin.




7 kommenttia:

  1. säännöllisen unirytmin ansiosta syön yleensä päivällisen siinä 7-8 maissa illalla ja nukkumaan menen n.klo 22-23 ja aamulla 7 on kyllä monesti niin nälkä että maha oikein murisee, kerran heräsin yöllä siihen :D minulle ei ainakaan sovi että jättäisin aamupalan väliin, lisäksi olen jo töissä 10 aikaan nälkäinen joten siinä välissä syön välipalaa. lounasta sitten 12-13 maissa ja ennen iltapäivän treenejä tulee syötyä hedelmää tai raejuustoa. Treenin jälkeen sitten päivällinen:) tällainen on minun rytmini ja olen kokenut sen aika hyväksi. kuuntelen omaa kroppaani ja syön silloin kun on nälkä. (en kyllä voi kiistää etteikö joskus tule syötyä enenmmän kuin mitä oikeasti tarvitsisi;) mutta kiva että otit tällaisen aiheen esille, mielenkiintoisia juttuja :)

    -ella

    VastaaPoista
  2. Vaikea uskoa, että jos on illalla 20 syönyt jotain, niin kroppa enää 16 h päästä siitä sulattelee yhtään mitään. Korleintaan tälläsen tyypin aivoja :)

    VastaaPoista
  3. Heips Ella!

    Mä oon tosi samoilla linjoilla sun kanssa. Etenkin kun urheilee on pakko miettiä ateriat treenien kanssa ja tottakai pitää huolehtia ettei pääse liian kova nälkä yllättämään! En mäkään pystyis noudattamaan tällaista rytmiä :) Vaikka mielenkiintoinen näkemys tää on kyllä!

    VastaaPoista
  4. Heips Ella!

    Mä oon tosi samoilla linjoilla sun kanssa. Etenkin kun urheilee on pakko miettiä ateriat treenien kanssa ja tottakai pitää huolehtia ettei pääse liian kova nälkä yllättämään! En mäkään pystyis noudattamaan tällaista rytmiä :) Vaikka mielenkiintoinen näkemys tää on kyllä!

    VastaaPoista
  5. @Anonyymi
    No niinpä juu jos vielä urheilee :) Ehkä se sohvaperunalle sopii hyvin?

    VastaaPoista
  6. Mää syön aamupalan klo 7, kahvia ja pari leipää, klo 9 hedelmä ja kahvi, klo 11 lounas, yleensä jotain lämmintä ruokaa eväänä, klo 14 välipala kahvi ja rahka. Klo 17 päivällinen. Illalla en monestikaan syö enää mitään.

    Mulla on parin tunnin välein nälkä koska en pysty syömään kerralla kovin paljoa. Makeaa en voi syödä aamulla, se alkaa etoa :( Arkisin syön säännöllisesti, mut viikonloppuisin vähän epäsäännöllisemmin. Tää sopii mulle.

    VastaaPoista
  7. Mulla ihan sama juttu! Arkisin syöminen paljon säännöllisempää ja viikonloppuisin ei juurikaan rytmiä :)

    VastaaPoista