Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

1.4.2014

Opiskelujuttuja


Viikonloppuna meillä on taas koulutusta KisakalliossaTällä kertaa ollaan vuokrattu huvila ja ollaan siellä isolla porukallaLauantaina on vuorossa Method Putkisto repertuaarit ja sunnuntaina taas pureudutaan anatomiaanEnnakkotehtäviä tätä viikonloppua varten saatiin Marjalta viime kerralla ja sähköposti toi lisää tehtäviäOlisi siis muutamat tehtävät vielä tehtävänä ennen lauantaiaamun lähtöä. Koulutuskansion olin kaivanut esille viikonloppunaettä teksin tehtäviämutta.

Maaliskuu on ollut kyllä (ihanan) kiireinen ja tämän koulutuksenkaan kanssa ei tosiaan helpolla pääsevaikka en sitä kyllä odottanutkaan. Kesällä on sitten ehkä enemmän aikaa keskittyä myös opiskeluunLapsi ihmetteli mun anatomian tehtäviäettä miksi pitää jokainen luu ja kaikki tietää niin tarkkaanTulostin hänelle oman luurangon ja ehkä me yhdessä tehdään se tehtäväHän kehotti ostamaan latinan sanakirjan. Lapset on kyllä niin ihania kun tiedonjano on valtavaTuli venyteltyäkin illalla kunnollakun tehtiin se osaksi yhdessäKuusivuotiasta on muutenkin hauska "ohjata"sillä asiat pitää todella osata selittää tai oikeaa asentoa ei löydy. Mä en ainakaan voi sanoa ettenkö kotoa sais tukea opisekelulle :) Se on oikeasti perheiden sisällä tosi tärkeääkun lähtee näin isoon projektiin. Ja mun pikku kaverista on kyllä iloa ja tukea tähänkin asiaan!




Ja sitten vielä yksi resepti tähän loppuun

Smoothie of the day

Pinaattia
Lehtikaalia
Mansikoita
Pakastettua banaania
Kookosvettä
Chia siemeniä

Tästä tuli hyvä herkkuVäri tosin hämäsisillä maku ei ollut lähelläkään suklaata vaikka väri antoi niin ymmärtää. Mutta kokeilkaa!

4 kommenttia:

  1. Moikka :) olen 14 vuotias tyttö jonka pääjuttu on lentopallo. Tällä hetkellä miun viikko näyttää tälle :
    Maanantai : kolmesta maanantaista kahtena kuntosalitreeni, Sillon yhtenä ihan lepo
    Tiistai : pitkähkö kävelylenkki (1h-1,5h)
    Keskiviikko : noin 1h koululiikunta + 1,5 h lajiharkkaa
    Torstai : 2 h lajiharkkaa
    Perjantai : 2 h lajiharkkaa
    Lauantai : suunnilleen joka toinen viikko 2-4 h lentopalloa
    Sunnuntai : lepo tai 1h juoksuintervalli/kävelylenkki + 1h15min lajiharkkaa

    Eli sitä kysyisin että onko tässä mielestäsi liikaa? Venyttelyt kuuluvat periaatteessa jokapäiväiseen rytmiin ja lihashuolto, varsinkin vatsaa/selkää tulee tehtyä kotona pari kertaa viikossa. Eli jos vaan sanoisit mielipiteeni tästä liikuntamäärästäni ?

    VastaaPoista
  2. Moikka Tessa!

    Kyllähän sulle aika paljon liikuntaa tulee mutta vaikea sanoa sen tarkemmin kun en tiedä millä intensiteetillä teet aina minkäkin treenin. Ja sitten tietysti unen määrä vaikuttaa ja se miten aktiivista elämä muuten on! Jos on tarpeeksi aikaa palautua ja lihashuolto kohdillaan niin ei kai siinä liikaa ole? Ja toki sopivasti pitää syödä että jaksaa! Eli moni asia vaikuttaa kokonaisuuteen! Mikä fiilis sulla itsellä tästä on?

    VastaaPoista
  3. Aiemmin syksystä ja vielä alkutalvesta pimeimpään aikaan oli jatkuvaa väsymystä jonkin aikaa joka johtui unen vähäisyydestä jonka seurauksena monia treenejä ja lenkkejä jäi tekemättä.. Mutta nyt olen päässyt siitä vaiheesta ohi ja nukuttua tulee keskimäärin 8,5-9 h. Treenistä kuin treenistä yritän saada aina kaiken irti ja teen mielellään rankkojakin treenejä koska sen jälkeen fiilis on aina mitä mahtavin. Ravinnosta yritän pitää huolen mahdollisimman hyvin, aamupala, koululounas hieman vaihtelevasti, ja koulun jälkeen vaihtelevasti 3-4 ruokailua treeneistä riippuen. Proteiinin määrästäkin yritän pitää huolta ja ruokavalioon ei kuulu kun satunnaisesti viikonloppuosin herkuttelua, muuten terveellistä kotiruokaa. Ja vielä että mielestäni elän aika kohtuu aktiivista elämää, lentopallon lisäksi elämään kuuluu koirien kanssa erilaiset liikuntaharrastulset eli ihan yksitoikkoista tosiaan ei ole. Ja hyvä ystävä verkosto auttaa jaksamaan vaikeinakin hetkinä ja kouluun yritän panostaa mahdollisimman hyvin...:)

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa kyllä hyvälle! Ja omaa kehoa kannattaa kuunnella. Jos tahti tuntuu kovalta niin välillä höllentää sitä. Ja kevyitä treenejä kannattaa myös muistaa tehdä :)

    VastaaPoista