Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

4.4.2014

Mitä aamiaiseksi? Vinkkejä gluteenittomaan ruokavalioon kotiin ja reissuun




Aamiainen on mun mielestä päivän ehkä paras ateria! Kokosin teille muutamia mun lempiaamiaisiani tänneVaihtelen aamiaistaja yleensä syön melkein joka päivä erilaisen aamiaisenTiistaiaamuisin aamiainen lähtee lasipullossa mukaan smoothien muodossaSen nautin vasta mun aamutunnin jälkeenMonen "ongelma" gluteenittoman tai maidottoman ruokavalion kanssa on seettei keksi mitään syötävää. "Mitä sitten syön jos maitorahka ja raejuusto on kielletty?" Vaikka mitä! Aamiaiseen saa myös ihan uuden ulottuvuudenkun vaihtaa tutun maitorahkan näihin herkkuihin ja syö oikeaa ruokaa.

Kaurapuuroaamiainen

Joskus lautasella on gluteenitonta kaurapuuroaSen kanssa syön turkkijugurttia tai pari kananmunaaProteiinijauhettakin saatan laittaa puuron joukkoon tai sitten keittämisvaiheessa kananmunan ja toisesta munasta valkuaisenJäisiä marjoja laitan puuroon tosi useinja joskus saatan laittaa Peanut Butter voisilmänMyös banaani ja pähkinät sopivat puuron päälleChia siemeniä laitan myös tosi usein joukkon! Usein puuroaamiainen menee ihan luonnollisista raaka-aineistaja sen protskujauheen käytän vain smoothiessa!



Tuorepuuroaamiainen

Tuorepuuron teen jääkaappiin valmiiksi edellisenä iltanaYlemmän kuvan puurossa on blendattu mantelimaitoamuutama taateli sekä puolukoita ja chia siemeniäAlempi tuorepuuro on vähän herkumpi versioSiinä on kookosmaitoa (tuhtia tavaraa)banaania ja mangoa sekä chia siemeniäMyös raastettuun omenaan (+chia) tulee ihana tuorepuuro ja kanelia voit laittaa joukkoon! Tuorepuuron voi tehdä myös lasipurkkiin ja napata mukaan töihinjos on aamulla hoppu.





Smoothieaamiainen

Smootheja teen tosi usein ja niistä on täällä blogissa paljon reseptejäLöydät niitä kun menet oikean sivupalkin tunnisteisiin "Reseptit"Smoothieen laitan aina protskujauhetta (luomua)Joka aterialla olisi hyvä olla proteiinia. Smoothiesta teen usein myös paksumpaa ja se on kiva syödä lusikallaEli vähemmän vettä/nestettä kehiin silloin.



Lettuaamiainen

Teen usein myös banaanilettuja tai bataattilettujaNiihin tulee kananmunien lisäksi vain edellämainittuja raaka-aineita ja mausteina voi käyttää kanelialuonnon vaniljaakardemummaa tai sitruunankuortaTässäkin on mielikuvitus vain rajanaPaistan letut kookosöljyssäTarkemmat reseptit löydät taas tunnisteista oikealta!


Aamiainen matkalla

Reissussa tai hotellissa aamiaisen voi koota erinomaisesti kananmunista sekä puurosta ja marjoistaJa monessa hotellissa tehdään munakkaitajoissa saat itse määritellä mitä sinne tuleeMunakkaan kanssa voit valita paljon vihanneksiamutta rasvainen juusto kannattaa unohtaa. Miksei sitä aamiaisella söisi sitten vaikka ihan kasviksia ja jotain proteiinipitoistakuten lihaakalaa tai broileriakin jos sellainen maistuu! Luonnonjugurtti ja hedelmät ovat myös hyvä vaihtoehto! Mun lemppari on yleensä luonnonjurttti ja tuore ananasja muut tuoreet hedelmät jos marjoja ei ole! Ja pähkinöitä/siemeniä löytyy monen hotellin aamiaispöydästä.


Toivottavasti näistä on teille apua ja laittakaahan kommenttia mitkä on teidän lempiaamiaiset?

Loppuun vielä muistutus toukokuun lähenevästä Hyvinvointipäivästä Töölön Method Putkisto Studiolla! Täältä pääset tapahtuman facebook ryhmään ja lisää tietoa näet täältä! Ilmoittautumiset hanna@sportslady.fi.

Sisältää
-  Sports Lady® smoothiekoulun, jossa yhdessä opetellaan valmistamaan puhdistavia, energisoivia ja herkullisua smoothieita
- ravintoluennon terveellisen ravitsemuksen perusteista
- tarjoilua
Sports Lady® kahvakuulatunnin
- kertakäynti millä tahansa valitsemallesi Sports Lady® Kahvakuulatunnilla
- mukavaa yhdessäoloa kauniissa Töölön studiossa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti