Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

10.11.2011

Kuntoprojektini toinen viikko

Viime viikolla tuli paiskittua töitä vähän reippaanlaisesti ja urheiluakin tuli aika hyvin. Unta ei tullut tarpeeksi ja syömiset eivät menneet ihan nappiin. Ei mennyt kovin hyvin siis. Tällä viikolla palauttelen kroppaa hyötyliikunnan muodossa, yritän saada riittävästi unta ja kerään voimia. 


Viikon "urheilut":

  • Maanantaina kävely töistä melkein kotiin asti 50min ja lapsen tarhareissut rattailla 2x15min.
  • Tiistaina lapsi tarhaan ja kotiin rattailla 
  • Keskiviikkona hyötyliikuntaa pyöräilyn muodossa ympäri kaupunkia ja kuulatunnin pitäminen, välillä lapsi kyydissä välillä ilman 
  • Torstaina aamutreeni istumafillarilla salilla (ja tein töitä samaan aikaan...). 
  • Perjantaina eli huomenna ei varmaan tule mitään liikuntaa (autoilen, ihanaa!). Ja viikonloppuna polskimaan uimahalliin lapsen kanssa ja puisto- & kaupunkireissut rattailla. Ensi viikolla salitreeni taas maistuu!

Ruokailuissani olen muuttanut aamiaisen. Puuroa (ja raejuustoa) olen syönyt viimeiset 1,5 vuotta varmaan joka aamu... Puuron sijaan olen syönyt munakkaan, tai muuten vähähiilarisemman aamupalan. Ja rasvaa olen lisännyt reippaasti. Ostin pari uutta foodia, joita minulla ei aiemmin ole ollut: nokkosta ja ashwaganhdaa. 


Torstaiaamun munakkaani sisälsi: 1 kananmuna, 1 valkuainen suolalla maustettuna ja reilussa kookosöljyssä paistettuna. Siihen päälle kaakaonibsejä ja ashwagandaa.
Superyrtti Ashwagandha eli rohtokoiso on monivuotinen pensas, jonka juurista jauhetaan pitäkn käyttöhistorian  omaavaa jauhetta. Kasvin aineosat lisäävät serotoniinia aivoissamme. Se vahvistaa hermostoa, rauhoittaa ja poistaa tukkeumia. Sillä on myös antioksidanttisia ja suorituskykyä parantavia vaikutuksia. Intiassa kasvia käytetään joogan ja mietiskelyn tukena sen mieltä kirkastavien ominaisuuksien vuoksi. 


Kuva cocovi.fi

6 kommenttia:

  1. Moro,
    tyhmä kysymys, mutta heitätkö menemään sen 1 keltuaisen joka jää yli munakkaasta vai mitä teet sillä?
    Tsemppejä treeneihin!:)

    VastaaPoista
  2. Kannattaakohan paljon urheilevan jättää hiilarit ruokavaliosta, mielestäni ei, eikä oikeastaan kenenkään, mutta erityisesti liikkujan tulee saada myös niitä.

    VastaaPoista
  3. Moi Tiina! Heitän menemään se keltuaisen :)

    VastaaPoista
  4. Anonyymille: en ole jättänyt hiilareita pois. Ruokavaliossani on paljon kasviksia, marjoja ja muita hyviä hiilareita :)

    VastaaPoista
  5. Lisäisin vielä edelliseen, että kasvikset ja marjat kuuluvat kyllä vähän hiilareita sisältäviin. Olet nähtävästi mieltynyt tähän trendikarppaushuumaan. Netissä on hyviä tutkimuksia ja kirjoituksista aiheesta, miksi tiukka karppaus tai paleo ei sovellu runsaasti liikkuvalle. Kannattaa tutustua.

    VastaaPoista
  6. Voitko rakkaani tehdä mulle jonkun kartan noista kaikista ihmeellisistä superfoodeista? Tuntuu että kun yhden ottaa haltuun niin kymmenen muuta väijyy kulman takana :)

    VastaaPoista