Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

12.4.2011

Motivaatiovinkkejä juoksemiseen



Jos juoksu alkaa kyllästyttää, tässä muutama vinkki millä saat lisäpuhtia harjoitteluun:
  • Muista, että mitä pidemmän lenkin juokset, sitä enemmän kulutat. Ja sitä enemmän saat syödä :)
  • Juokse välillä eri reittiä, älä junnaa samaa reittiä viikosta toiseen
  • Lataa iPodiin hyvää, uutta musaa!
  • Juokse 20min pois kotoa rauhallisemmin, käänny takaisin ja juokse lujaa kotiin
  • Tee juoksutreeni lounaalla
  • Jätä kello kotiin ja juokse fiilislenkki
  • Ilmoittaudu jossain lämpimässä paikassa järjestettävään juoksukilpailuun
  • Osta uudet lenkkarit tai juoksuvaatteet, toimii aina
  • Varaa hieronta pitkän lenkin jälkeen
  • Hommaa koira joka jaksaa juosta kaverinasi
Itse en ole juoksuun päässyt kyllästymään. Päin vastoin. Enemmänkin ongelma on ollut se, että en ole päässyt juoksemaan. Ja sitten lähteminen taas lenkille tuntuu jotenkin vaikealta. Eilisen tanssitunnin jaksoin hyvin ja kroppa on jo toipunut flunssasta ilmeisen hyvin. Tänään tein kuitenkin ensimmäisen juoksulenkkini piiiitkään aikaan, ihan super. Tästä se taas lähtee! 7 km lenkki jee! Tuntui hyvältä päästä juoksemaan. Ja olin sopivan motivoitunut taas tähän hommaan. Hyödynsin listastani kahta kohtaa (saat syödä enemmän mitä pidemmän lenkin juokset & osta uudet lenkkarit).



Ja ihan oikeasti oli kyllä jotenkin hankala ajatus taas pitkästä aikaa ottaa se ratkaiseva askel ja alkaa juosta. Päätin siis vähän motivoida itseäni. Kävin Erottajan 4 Runners -liikkeessä, missä oli ihan loistava palvelu. Ei millään pahalla ketju-urheilukauppoja kohtaan, mutta taidan kyllä tulevaisuudessa hankkia juoksukamani erikoisliikkeistä. Kävin ulkona kokeilemassa tossuja. Heillä on myynnissä Japanilaisia Mizunon juoksukenkiä, joita ei muualta Suomesta saa. Eikä taida saada ihan tästä naapurimaistakaan. Pariisiin on lähdettävä jos sellaisia tossuja halajaa. 

Tarttui mukaan ihanan kevyet juoksukaverit, jotka on vielä tyylikkään näköisetkin. Mukaan tarttui myös pinkki juoksupaita, alessa. Jäin vielä haaveilemaan teknisistä juoksutrikoista ja juoksuhameesta. Ja sitten juoksun jälkeen oli kiva syödä kunnon ateria kun vatsa oikein kurni nälästä. Huomiseksi lataan uutta musaa iPodiini. Koirakin olisi kiva, mutta sen hankinta saa odottaa. Aurinkoista päivää kaikille!

4 kommenttia:

  1. Mietin just jaksaisinko lähteä lenkille, eli tää postaus tuli just oikeeseen aikaan! :) Sain hirveesti energiaa ja lenkki sujui tosi hyvin, kiitos sulle!

    VastaaPoista
  2. Mahtavaa! Hieno kuulla! Kun vaan saa aikaiseksi mennä niin fiilis on loistava.

    VastaaPoista
  3. Heippa! Sisko vinkkas mulle tätä blogia, eikä ollu kyllä pettymys :) Oon noin kuukausi sitten alottanu juoksuharrastuksen ekaa kertaa elämässä, ja tässä oli just sellasta positiivista energiaa jota kaipaa. Kahvakuulailua ajattelin myös kokeilla! Mahtava blogi, täältä imee itteensä puhtia. :) Kiitos!

    VastaaPoista
  4. Kiitos Kati ja tervetuloa lueskelemaan mun juttuja :)

    VastaaPoista