Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

11.2.2014

Antioksidanttichipsit


Sivusin edellisviikon bataattikeittojutussa ohimennen lehtikaalichipsi -asiaaMoni on näitä varmasti tehnytkinmutta osalle tämä on ehkä uutta? 

Lehtikaali on yksi mun lempparivihannes! Se on mielettömän ravinnerikas lehtivihannesKäytän sitä tuoreena ja pakastan valmiiksiSitä voi laittaa smoothieen tai siitä voi tehdä näitä ihania chipsejä (niin pakastettuna kuin tuoreenakin)Lehtikaali sisältää runsaasti antioksidanttejaSen klorofylli puhdistaa elimistöä saasteista ja muista myrkyistäKalsiumiakin tämä ihana vihannes sisältääjoten erinomainen maitotuotteita välttelevälle! Kalsiumia tässä on jopa tuplasti maitoon verrattunaJa C-vitamiinia taas kaksi kertaa enemmän kuin vaikka appelsiinissaLehtikaalin ainesosat lisäävät naisilla hyvän estrogeenin tuotantoamikä estää rintasyöpäsoluja kasvamasta.




Lehtikaalichipsit
  • revi lehdet irti "tangosta" ja sopivan kokoisiksi palasiksi kulhoon
  • kaada päälle 1-2 rkl oliiviöljyä (kooksöljy toimii myös loistavasti)
  • ripottele päälle himalajan ruususuolaa
  • paista 175 asteessa noin 6-10 min (saavat ruskistua reunoilta mutta eivät palaa eli vahdi koko ajan!)
Itse teen näitä ihan naposteltavaksi (joskus myös lisukkeeksi)mutta voit nauttia herkun myös aterian yhteydessä lisukkeena!



2 kommenttia:

  1. Nämä on niin hyviä! Harmi, kun lehtikaalia ei oikein meinaa löytyä meidän lähikaupasta. :(

    VastaaPoista
  2. Isommissa kaupoissa on. Se säilyy hyvin ja itse aina myös pakastan sitä!

    VastaaPoista