Sports Lady®

Sports Lady®

4.11.2015

Muutoksen tuulet puhaltaa ja ale-koodia



Superyellown pipoarvonta on suoritettu. Jääkarhupipo sai paljon ottajia, tällä kertaa onnetar arpo numeron 7 joka osui Essin kohdalle. Huhuilin jo tuolla kommenttiboxissa Essi sun yhteystietoja. Laitahan tulemaan niitä meilitse hanna@sportslady.fi, niin musta jääkarhupipo lähtee sulle. Onnea :) Kaikille muille kiitos osallistumisesta ja laitetaan teille vielä ale-koodi pipoihin. Voit käydä nettikaupasta shoppailemassa itsellesi mieleisen 15 % alennuksella. Koodi on 15OFF ja kauppaan pääset tästä.

Mua on flunssa kiusannut tällä viikolla ja oon yrittänyt myös levätä. Nukkunut olen hyvin, ja sitten aloittanut mun uutta nettisivujen uudistusprojektia. Tosinainen tekee sivut itse, yrittäjä etenkin. Siinäpä mulle talveksi vähän lisää puhdetta, niin ei tuu aika pitkäksi. Haha :D Aina pitää olla täysi meno päällä. Nyt kun ei ole kahta duunia, tai mitään koulutusputkea meneillään... Ajattelin sitten aloittaa tällaisen projektin. Kartoitin nimittäin loppukesästä asiaa ulkopuolisilta tahoilta, ja totesin että saan muutaman ohjauksen tehdä ennen kuin sivut ovat maksaneet itsensä takaisin. Tällä hetkellä on onneksi siitä hyvä tilanne, että asiakkaita on hyvin ja tarpeeksi. Minut on löydetty vanhojen nettisivujen ja blogin kautta. Ja eniten ja parhaiten toimii viidakkorumpu. Mutta yrittäjä on yrittäjä, ja kokeillaan ensin itse ;)

Kuitenkin Sports Lady on Sports Lady, ja se on ehkä jonkun mielestä ensisilmäyksellä hieman luotaantyöntävä nimi yritykselle, joka valmentaa myös miehiä ja välillä hyvin äijämäiseen tyyliin. Moni yrityskin, joka Sports Ladyn nykyisiä nettisivuja lähestyy, kavahtaa ehkä naisellista nimeä ja pinkkiä väriä. Siinä missä itse olen muuttunut ja kasvanut ihmisenä ja ohjaajana näiden viiden vuoden aikana, on myös yrityksen ja minun filosofia muuttunut aivan täysin. Feikistä on tullut luonnollisempaa ja painonpudotuksesta painonhallintaa ja terveyttä edistävää ravitsemusta (joka ei estä pudottamasta painoa, päinvastoin). Arvot ovat muuttuneet myös niin paljon niistä viiden vuoden takaisista. Treenien suhteen ajatusmaailma on muuttunut täysin ja yrityksen repertuaari alkaa olla melkoisen laaja. Kahvakuula on jalostunut eteenpäin ja sen rinnalle on tullut TRX-harjoittelu, oman kehon painolla harjoittelu, Method Putkisto ja MP Pilates. Mutta Hannassa asuu aina Sports Lady ja blogina se on ja pysyy. Ja se on myös rekisteröity tavaramerkki.



Sports Lady täyttää nyt viisi vuotta tämän viikon sunnuntaina ja olen mielettömän onnellinen ja ylpeä siitä, missä nyt ollaan. Niin yrityksen kuin bloginkin kanssa. Sports Lady siis on ja pysyy aina blogin muodossa, mutta muuten on uusi nimi jo suunniteltuna, domain varattuna ja logo työn alla. Ja sitten ne nettisivut tietysti :) Mutta kaiken julkistukseen menee tovi :) Aika kuitenkin muutokselle on kypsä. Blogista näen itse kasvukäyräni. Hymyilyttää jotkin vanhat jutut siellä.. Mutta kun tätä juttua on tehty aina niin täysillä ja täydellä sydämellä. Joskushan on tultava pieni morkkis niistä jutuista :D Ja yleensä mitä pahempi morkkis, sitä tykätympi ja luetumpi teksti. 

Nyt marraskuussa on juhlittu Sports Ladya erilaisin arvonnoin ja kaikkea kivaa on tulossa vielä lisää. Eivätkä ne jatkossakaan lopu. Viimeisen vuoden tai kahden aikana täytyy myöntää, että olen liian vähän uhrannut aikaa ja ajatusta blogille, vaikka olen sitä päivittäin kirjoittanut. Olisin halunnut antaa sille enemmän. Olen niin tavattoman kunnianhimoinen näissä omissa jutuissani (=olen halunnut saada yrityksen tuottamaan ja pyörimään), että olen painanut eteenpäin kuin mummo lumessa, vaikka mitä vastoinkäymisiä ja sairastumisia olisi matkan varrella tullut. Ja kirjoittanut joka päivä, vaikka ei aina olisi ollut aikaakaan. Verkostoitua olen ehtinyt liian vähän viime vuosina töiden takia (mun mielestä), mutta kuin objektiivisesti katson asiaa, voin todeta että olen verkostoitunut viime vuosina vallan hyvin työmäärään nähden. Mulle on niin monet kerrat sanottu, että kannattaisiko mennä oikeisiin töihin. Ja kyselty aina, että "mites bisnekset" ja "onko sulla nyt ollut ihan hyvin töitä..". Olen näyttänyt kaikille epäilijöille, että tällä hommalla todella voi itsensä elättää ja pärjätä ihan mukavastikin. Ja tietenkään kaikki kysymykset eivät ole tulleet epäilevään tai dissaavaan malliin, vaan on ihanaa että läheiset ovat oikeasti välittäneet miten mulla menee. Mutta blogin kanssa koitetaan myös nyt mennä sata lasissa.

Ja pakko vielä jakaa teille Maijun loistava teksti. Tämä voisi olla suoraan kuin omasta suustani. Tai kynästäni. Lukekaa. Hyvä teksti siitä, miten voi tsempata muita epäitsekkäästi ja iloita muiden puolesta. Sitä mä aina teen. Ja siitä tässä blogissakin on kyse. Ja sitten on se toinen puoli.. Mullekin on sitä omaa paikkaa yritetty niin monesti osoittaa. Todella monta kertaa tämän viiden vuoden aikana. Alkuaikoina mua on jopa mollattu mun omalla nimellä kahvakuula -keskustelupalstalla, kun aloitin vetämään tunteja. Kyseinen henkilö on sitä myöhemmin pyytänyt anteeksi ja anteeksi hän saikin. Sitten muutama vuosi sitten eräs kollega mollasi mua blogissaan melkein vuoden, rivien välistä. Kiusaaminen onneksi loppui, kun hän löysi uuden kohteen johon keskittää energiansa. En kommentoinut millään tavalla yhtäkään juttua koko aikana. Arvet jäävät kiusaamisesta ja dissaamisesta kuitenkin pitkäksi aikaa. Tästä jälkimmäistä ei tosin tullut pahaa mieltä, päinvastoin. Naurettiin lopulta ystävien kanssa mahat vääränä, kun jo tekstiä kirjoittaessa arvasin, miten toinen siihen tarttuu. Joskus kun homma menee överiksi, ei voi kuin nauraa. Mutta varmasti pitkään siitä syystä mulla oli kommentitkin tarkistettavana, että sinne tuli mitä ilkeimpiä kommentteja. Arvosteltiin mun ulkonäköä ja haukuttiin muuten vaan mistäkin.. Nyt kommenttien tarkistus on poistettu. Anonyymisti on helppo dissata muita ja netissä muiden dissaaminen kirjoittaen tuntuu olevan myös omalla henkilöllisyydellään helpompaa kuin päin naamaa sanominen. Kunnian matkakumppani on aina kateus ja kateushan on ansaittua. Olen uskonut aina siihen, että olen tehnyt asioita niin hyvin, että joku jaksaa nähdä niistä vaivaa. Hyvä juttu oli muuten myös eilisessä Hesarissa anonyymiydestä ja oman identiteetin etsimisestä. 

Joten yhteenvetona vielä tähän loppuun, tsempataan ja kannustetaan toisiamme ja uskalletaan olla sellaisia kuin olemme. Muiden arvostelusta huolimatta. Kiusaajilla on huono itsetunto ja paha olla itsellä, he purkavat pahan olonsa niihin jotka tsempaten ja iloisena uskaltavat tehdä mitä sydän sanoo. Kiusaajia ja ruttuturpia riittää aina. Kannustetaan ja kehutaan toisia, päin naamaa. Hyvistä sanoista, joskus jopa pelkästä hymystä saa niin valtavasti energiaa. Eli hyvällä mielellä tähän päivään, juuri sellaisena kuin olet, muista välittämättä.


Mahtavaa päivää kaikille!


P.S. Muistakaa osallistua "Meidän viikonloppu" messujen lippuarvontaan. Kohta niitä arvontoja tulee lisää taas :D

13 kommenttia:

  1. Onnea vain jo etukäteen viisivuotiaalle! :)

    VastaaPoista
  2. Onnea vain jo etukäteen viisivuotiaalle! :)

    VastaaPoista
  3. <3 Maiju on ihana ja sinä olet ihana. Olen iloinen, että messuilla tutustuttiin. <3 Paljon olen kirjoittanut tästä kiusaamisesta blogissa. <3

    Upeaa päivää ihanuus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja Tiia on ihana! Teillä on niin paras meininki. Ollaan aidosti mitä ollaan <3 Ihanaa iltaa sinne <3

      Poista
  4. Onnea Hanna ja Sports Lady <3
    Munkin ensimmäiset kahvakuulailut alkoi sun ohjaamana ja tänäänki salilla, niinkuin aina,käytä myös kahvakuulaa treenäni tehdessä,kiitos:-) :-) :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana :) Muistan niin sun ekat kuulailut. Oli vielä mahtava paikka keskellä kaupunkia, ulkona siinä puistossa teidän lähellä. Heilutetaan kuulaa jatkossakin <3 Kivaa iltaa!

      Poista
  5. Kiitos ihana. Ollaan me uljaasti mitä ollaan ja näytetään dissaajille pitkää nenää. Positiivisilla ihmisillä on aina paljon helpompaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin Maiju <3 Ihanaa vapaapäivää sulle ja Tiialle. Teidän juttuja on kyllä aina niin kiva lukea ja katsoa :)

      Poista
  6. Jee, kerrankin arpaonni suosii! Kiitos ja onnea :)

    VastaaPoista
  7. Onnea vielä :) Sun yhteystiedot on ilmoitettu eteenpäin, nyt vain valitsemaan se oma suosikki!

    VastaaPoista