Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

21.11.2015

Pikaruokavinkkejä ja painonhallinnasta


Keittoja on tullut tehtyä tällä viikolla taas. Hain taas ison kassillisen vihanneksia ja eilen valmistui pari keittoa. Toinen myskikurpitsakeitto, jonne laitoin vielä sipulia, chiliä, porkkanaa, valkosipulia. Toiseen paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia, porkkanaa, valkosipulia. Keitot vaan on niin helppoja ottaa kaapista. Ja pakkasesta. En laita keittoihin kermaa tai voita. Kuullotan oliiviöljyssä vihannekset, lisään vettä ja luomukasvisliemikuution. Kun ne blendaa Vitamixilla, keittoihin saa pehmeän ja kermaisen koostumuksen ilman kermaakin :) Hyvään blenderiin kannattaa investoida. 




Toinen yksinkertainen juttu on keittää kananmunia valmiiksi jääkaappiin. Ne on helppoja välipaloja. 



Kolmas pikaruoka on tortilla wrap. Teen aika usein näitä kun on kiire. Yleensä laitan vähän salsaa tortilalle, salaattia, pinaattia, raastan porkkanan, paloittelen tomaatin ja paistan parin munan munakokkelin. Tää on myös helppo ottaa evääksi, kuten keitto ja kananmunatkin. Munien tilalle voi laittaa kanaa, kalkkunaa.. Mitä nyt keksii. Tosinainen tekee tortillan itse, mutta niitä saa kaupastakin. Mun mielestä tässä kohtaa voi vähän "oikaista", jos kyse on pikaruuasta ;)




Saanko ottaa vielä smoothien tähänkin? Sekin on mainiota pikaruokaa ja hyvä eväs ottaa mukaan. Vihersmoothie on huippu keino heittää kitaan kasvikset. Laadukkaat pinaatit, luomukurkut, avocadot, selleri, korianteri.. Ja joukkoon vaikka hedelmä makeutta tuomaan (omenaa, mangoa, ananasta). Smoothie purkkiin ja kansi päälle.



Näitä kun pidät kaapissasi, lupaan ettet sorru epäterveellisyyksiin. Niin kotona kuin työpaikallakin. Itseään on tosi helppoa huijata. Kiireessä ottaa vähän jotain ei niin parasta mahdollista vaihtoehtoa. Tunnistatko tämän..? Käsi uppoaa pähkinäpussiin ja pähkinöistä on hetkessä kadonnut puolet. Nehän ovat terveellisiä, mutta sisältävät aika paljon energiaa. Toinen monen suosikkipikaruoka on varmasti leipä, eikö? Se on helppo ottaa.. Vähän juustoa päälle.. Ja hetkessä niitä on mennyt kolme. Tai suklaapatukka.. Yhtäkkiä huomaat nälissäsi syöneesi ravitsevan aterian sijaan energiamäärältään jotain jopa jo enemmän, ennen kuin ruoka edes on valmista. 

Lisää ajatuksia painonhallinnasta videolla,  jos jaksat kuunnella :D Ensimmäinen versio on ulkoa, olin niin jäässä että puhumisesta ja ajattelusta ei tullut mitään. Se on lyhyempi. Jälkimmäisellä videolla ehkä paremmin kiteytetty mitä halusin sanoa. Järkyttävän kylmä päivä ollut tänään. Kuvatkin kertoo sen :D :D Tai sitten tästä pärstästä ei vaan saa kunnollisia kuvia tänään. 



ois pitänyt laittaa enemmän päälle, kylmä oli..

ja vihdoin sisällä lämpimässä.. jos ne ajatukset tulisi nyt paremmin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti