Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

25.2.2013

Iltapala ja sen terveysvaikutukset


Ollaan nautittu koti-illasta pikkumiehen kanssaJa samalla on tullut myös siivottua ja on jatkettu meidän "Iisakin kirkon" rakentamista (yhtä legojuttua missä on 3800 osaa)

Iltapalaksi tänään tein jälleen smoothienOon jotenkin liian ihastunut tuohon avocado/suklaa/vadelma -yhdistelmäänSiitä on tullut mun lemppari. Nyt laitoin lisäksi karpaloita kun niitä löytyi vielä pakkasesta! Ja vähän kuitua ja muuta foodia joukkoon!

Vadelmat

Vadelmien flavonoidit estävät muun muassa sydän- ja verisuonitauteja ja syöpää ja sen ellagitanniinit ehkäisevät salmonellan kasvua. Vatun kversetiini ehkäisee allergioita ja astmaa ja ellagihappo syöpää.


Karpalot

Karpalon antioksidantit poistavat elimistöstä myrkkyjä ja estävät syöpää, diabetesta ja sydän- ja verisuonitauteja. Karpalot hoitavat virtsateitä, ehkäisevät iensairauksia ja estävät korkean C-vitamiinipitoisuutensakin ansiosta vilustumista. 

Avocado

Avocado on ravintoarvoiltaan yksi maailman terveellisimmistä hedelmistä. Avocado sisältää paljon proteiinia ja kuituja, mutta erittäin vähän sokeria. Siksi jo pieni määrä antaa kylläisyyden tunteen. Avocadossa on paljon rasvaa, mutta kolesterolitonta hyvää rasvaa, jota elimistö tarvitsee. Hedelmässä on myös paljon kivennäisaineita ja vitamiineja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti