Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

20.5.2014

2 vkoa ja mittauspäivä & vinkkejä painonpudotukseen

Eilen mulla oli mittauspäiväPainoa on lähtenyt 14 päivässä 2,3 kiloa ja senteistä on lähtenyt yhteensä noin 19 (reidet ja vatsaseutu). Tämä on yhteenlaskettu summa mmvyötärön kapeimmasta kohdasta (lähtenyt 3 senttiä)vyötäröstä navan kohdalta (3 senttiä)lantiostareisistämitasta polven yläpuolelta jneEn ramppaa vaa'alla päivittäin vaan vedän koko viikon suunnitelman mukaan. Tarvittavia mahdollisia muutoksia teen sitten jos paino alkaa kauan jumittaa samassa lukemassa. Mitään tiettyä painotavoitetta mulla ei ole. Lopetan dietin kun olen tyytyväinen tuloksiinmutta tarkoitus on jatkaa heinäkuun loppuun. Vaa'an ja mittanauhan lisäksi apuvälineinä edistymisessä ovat biksuissa otetut kuvat säännöllisesti dietin aikana. Kuvista näkee sen eron jo parinkin viikon jälkeen! 


kilo rasvaa on paljon 
Paino saattaa jumittaa ja välillä noustakin viikon aikanajokapäiväinen vaa'alla ramppaaminen ei ehkä ole hyväksi kaikilleKyllä se sieltä alaspäin menee kun tekee kaiken oikein! Ja sitten jos jumittaa kauan niin sitten taas tarkistellaan ruokavaliota ja treenejäJa usein paino ei ihan korreloi ulkonäön ja tiivistymisen kanssaeli sitä ei pelkästään kannata tuijottaaKannattaa pyytää ohjeet ruokavalioon ammattilaiselta niin säästyt turhilta kalorien laskemisiltajohon menee vain turhaa aikaa ja energiaaValmis ruokavalio on helppoNoudatat "vain" ohjeitaItse punnitsen ruuat mitä tällä hetkellä syön (en vihanneksia tosin)mutta painonpudotus onnistuu mainiosti ilman vaakaakin (jälkimmäisessä tapauksessa päästään tuloksiin ehkä nopeammin kun yleensä määrät arvioidaan yläkanttiin).


kuulatreenejä tulee vedettyä useampi viikossamutta niistä ei omaa treeniä usein juuri saa - asiakas on pääosassa ja olen tunnilla heitä vartenen treenaamassa itse
salilla käyn heilumassa noin kerran viikossa - muuten oma lihaskuntotreeni tapahtuu kuulan kanssa
mun ja lapsen perjantain leffaillan herkkuja
Viikonloppuna tulee diettaajalle varmasti pahimmat kiusaukset! Yleensä me on yhdessä leffailtana naposteltu karkkeja lapsen kanssaNyt mä tein itselleni lehtikaalichipsejäPidän pakkasessa pestyä ja revittyä lehtikaalia ja chipsit valmistuvat hetkessä!


viikonlopun kiusaukset ravintolapäivänä
Raakakakku on maailman parasta! Sitä mun teki eniten näistä kiusauksista mieli kun koko päivän täytin tarjoiluastiaa! Leipoessa olisin voinut kaapia jokaisen kulhon! 


eväät kulkee mukana
Syön 3-4 tunnin välein ja kuljetan eväitä mukana tai sitten syön lounaan kotonaMulla on kankainen kylmälaukku missä on kylmäkallet ja ruoka pysyy hyvin kylmänä koko päivänNyt en syö ulkona ollenkaanitse tehdyissä eväissä tietää aina mitä syö. Cittarista oon tainnut kerran hakea salaatinSinne voi laittaa (marinoimattomia) vihanneksia reilusti ja näiden kanssa otin 1 kananmunan ja broileria (tämänkin pystyy punnitsemaan siinä salaattivaa'alla)! Cheat Day on kerran kuukaudessaEnsimmäinen osuu parin viikon päähän ja seuraavan pidän juhannuksenaJa oisko sitten seuraava vaikka Pori Jazzit?

aamulenkillä täynnä virtaa lepopäivän jälkeen 
Aamulenkkejä teen 5-6 kertaa viikossaKävelen tunnin verran reipaastiKello soi yleensä 5.40että ehdin tekemään sen ennen töihinlähtöäAamulenkkien aloittaminen on aina tosi kankeaaTekee mieli painaa torkkua ja kääntää kylkeä kun ei ole tottunut heräämään niin aikaisinParissa viikossa pääset kyllä rytmiin ja alat kaivata aamulenkkiä jo lepopäivänäkin! Muistakaa pitää viikossa yksi päivä jolloin lepäätte! Se on mielelle ja kropalle tosi tärkeäävaikka et ehkä millään malttaisikaan. Et missään tapauksessa pääse nopeammin tuloksiin skippaamalla lepopäivää! Päinvastoin!


yksin aamulenkillä ja hyvää musaa uusista kuulokkeista
yhdessä ystävän kanssa lenkki menee ihan hujauksessa 
Hyvillä fiiliksillä lähdetty siis kolmanteen viikkoon!


KEVENNÄ ENNEN JUHANNUSTA MUUTAMA KILO
  • jätä alkoholi kokonaan pois (lue täältä miksi) - kyllämyös firman kesäjuhlissa on mahdollista olla ilman 
  • jätä herkut pois 
  • syö mahdollisimman puhdasta ruokaa - elintavoilla voi vaikuttaa myös sairauksien syntyyn (lue täältä lisää)
  • muista juoda paljon vettä (3-4 litraa päivässä) - unohda kivennäisvedet (ne ovat yksi kehon pahimmista hapattajista)
  • nauti paljon kasviksia ja marjoja (jätä hedelmät pois kokonaan)
  • pidä tasainen ateriarytmi (toiselle sopii 3 ateriaa päivässäitse syön 6)
  • älä jätä rasvoja kokonaan pois - hyvät rasvat auttavat painonpudotuksessa
  • jätä lisäaineet pois (niistä saa selluliittia ja tukkivat elimistöä ja ihokaan ei kiitä) - ei siis light limuja tai Leaderin patukoita tai mehukeittoja
  • tee aamulla tyhjään vatsaan kävelylenkki (5 kertaa viikossa on tosi hyvä mutta 2-3 kertaakin vilkastuttaa aineenvaihduntaa)
  • treenaa lihaskuntoa (kahvakuula ja sali)
  • nuku tarpeeksi
  • asennoidu hommaan ja ennakoi! Terveellistä ruokaa jääkaappiin, minimoi kaapeista kaikki epäterveellinen roskaruoka jos suinkin mahdollista! Valmistele eväät!
  • nauti hyviä hiilareita treenin jälkeisellä aterialla
  • treenaa yhdessä ystävän kanssa - aloittakaa yhtäaikaa
  • ota avuksi ammattilainen (hanki ammattilaisen suunnittelema ruokavalio tai ota itsellesi Personal Trainer suunnittelemaan koko paketti)
  • hyötyliiku

4 kommenttia:

  1. Hyvät ohjeet. Itse noudatan juuri samoja periaatteita painoa pudottaessa. Sehän on periaatteessa helppoa...käytäntö onkin ihan eri juttu ;)
    Kiitokset hyvästä ja järkevästä blogista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Annu! Se on jännä miten iso merkitys motivaatiolla on tähän hommaan. Silloin se on helppoa kun olet päättänyt. Ja toisinaan hommasta ei sitten tule mitään. Kiitos itsellesi kun luet :) Musta on kiva kirjoitella ja kiva kun siitä on hyötyä niin monelle.

      Poista
  2. Moi pyöräilen töihin 8km ja sen jälkeen käyn tekee salilla jalat eli pitääkö kun ns käynnistää kroppa aamulla syömällä protskua ja hyviä rasvoja vai onko tehokkaampaa vetää tyhjällä vatsalla koska pystyn siihen hyvin.mikä on sun mielipide? T.Anne

    VastaaPoista
  3. Moi! Itse ehkä söisin aamiaisen ennen treeniä, etenkin kun tekee jalat. Mutta moni treenaa aamulla tyhjään vatsaan salin. Se on ihan ihmisestä kiinni eli molemmat vaihtoehdot hyviä. Kumpi susta itsestä tuntuu paremmalle? Kandee testata! Hyviä reenejä ja ihanaa viikkoa!

    VastaaPoista