Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

13.5.2014

Viikon core liike



Viime viikkoina kuulat ja treenit ovat siirtyneet ulosHerttoniemessä on puistotunnit jo polkaistu käyntiin ja Kaivarissa päästään heilumaan torstainaKumpulassa alkaa ulkotunnit toukokuun lopussaJa treenattavien kanssa ollaan myös oltu jo ulkona!

Mä rakastan ulkona treenaamista! Kesä on parasta aikaaKuntosalilla huhkimisen voi kesän ajaksi vaihtaa vaikka kuulatreeneihin pihallaja spinningin sijaan tee pitkiä pyörälenkkejäOmat treenit menee ihan vuodenaikojen mukaanKesällä ulkokuulaakävelyäpyöräilyä ja pian taas uintia kun Kumpulan uimala aukeaa

Tässä yksi tehokas keskivartaloa vahvistava liikeSamaa näkee usein tehtävän salilla penkin päälläOta kuulasta molemmin käsin kiinniNosta jalat kohti taivasta takapuoli mahdollisimman ylös ja laske ne hitaasti suorana alasÄlä kuitenkaan ihan maahan asti! Tuo jälleen takaisin ylösVoit tehdä liikkeen osana muuta treeniä esimerkiksi jokaisella kierroksella minuutti tätä liikettä! 


Toiminnallista koko kehon treeniä

Kahvakuulatreenillä parannat arjessa jaksamista ja se onkin ihan verrattavissa arjen hyötyliikuntaan, esimerkiksi kauppakassien kantamiseen, jossa tarvitaan kehon kokonaisvaltaista voimaa. Kuntosaliharjoittelu taas harjoittaa vain yhtä lihasta kerrallaan. Eli kesätreenien vaihtaminen salitreenistä kuulaan tottakai eroaamutta vaihtelu virkistää! Monesti olenkin sanonutettä miksi mennä salille istumaan jos on istunut töissä pitkän päivän! Toiminnallinen harjoittelumuoto on nykypäivän istuvalle ihmiselle parasta treeniä! Monissa kahvakuulaliikkeissä 80 prosenttia kehon lihaksista aktivoituu. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti