Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

13.9.2014

Uutta dieettiä takana pari viikkoa - raporttia


Kaunista lauantaihuomenta! Aattelin tehdä päivityksen siitä, miten uudelleen aloittamani dieetti on nyt parin viikon aikana edennyt. Oli ensin aika vaikea palata takaisin "tiukkaan syömiseen, tarkoittaen sitäettä ei vaan voi laittaa kaikkea suuhun koko ajan mitä mieli tekee vaikka viikonloppuna. Sanotaankoettä nyt toisen viikon lopulla alkaa helpottaa ja ei koko ajan tee mieli ottaa vähän jotain ylimääräistä. Eli te Kuntoremonttilaisetkin huomioikaaettä nyt tällä viikolla jos on mieli tehnyt syödä ohi ruokavalion niin ensi viikolla se helpottaa (pysykää nyt vain tiukkana ja kädet kiinni sinne selän taakse teipillä ja jääkaapin/herkkukaapin oveen lukko). Nälkähän mulla ei ole (eikä teilläkään pitäisi olla sen ruokavalion kanssa)mutta syöminen ja napostelu on osaksi niin opittuaettä siitä pitää yksinkertaisesti vain opetella pois! Pitää keksiä jotain korvaavaa tekemistä! Yritin Youtubesta etsiä Siskonpeti sarjasta sitä videotamissä nainen teippaa jääkaapin oven kiinni ja taistelee syömishimoa vastaanmutta harmi sitä ei löytynyt! Ehkä ootte nähnyt sen? Ihan paras!


Ruuat menee aika normaalin kaavan mukaan. Syön 5-6 kertaa päivässä. Tuorepuuron aamupalaksi, kasviksia ja kanaa/kalaa lounaaksi, välipalana smoothie tai hätätapauksessa duunissa patukka (luomua) tai Skyr ja marjoja. Skyrrissä on lusikka, siksi ostan sen. Päivälliseksi lounaan tyylinen ruoka lisättynä hiilareilla. Iltapalaksi munakas. Ja joka aterialla hyviä rasvoja! Ne ovat tärkeitä painonpudotuksessa ja muutenkin ylipäätään hormonitoiminnalle (rasvoja ei saa skipata!)! Paljon kasviksia ja marjojaei hedelmiä! Mutta tällä viikolla olen siirtynyt syömään iltapalaksi kaurapuuron. Jätän päivällisen hiilarit iltaansyön iltapalana sitten ihan tavallista kaurapuuroa ja sen kanssa joko kananmunaa tai protskujauhetta (tai raejuustoa). Huomaanettä tää toimii nyt mulla hyvin kun ilta on se aika milloin mun tekee mieli napostella ja silloin myös väsyttää. Ja rakastan kaurapuuroa mustikoilla ja raejuustolla!


Nesteytykseen olen myös kiinnittänyt ekstrahuomiota! Huomatkaaettä sitä vettä pitää oikeasti juoda ja reippaastiEi kivennäisvettäEi light limujaTavallista vettäMunuaiset suodattavat helposti kymmenenkin litraa päivän aikanaeli jos teillä on vielä treenien lisäksi liikkuva työ niin juominen on tosi tärkeääToisilla ihmisillä on taipumusta painoa pudottaessa saada virtsakiviäjoka johtuu mm kohonneista kalsium pitoisuuksistaTämä ei taas johdu aina ravinnosta eli siitä että vetäisi vaikka maitorahkaa tai muuta kalsiumpitoistakuten vihreitä kasviksia kookosöljyä tms liikaaKun nesteytys ei ole täysin kunnossaniin voi saada tämän kivuliaan vaivan. Harvoin näitä kuulee (eikä niistä juuri puhutakaan)mutta joskus kuitenkin! Toiset ovat sille herkempiä kuin toiset. Tiedän ihmisiä jotka juovat tuskin lainkaanmutta eivät saa tätä vaivaa. Vaikka juot neljäkin litraa päivässä ja virtsa on tummaa niin lisää silloin huoletta nesteen määrääVesi putsaa kroppaaVedenjuonti myös edistää painonpudotustaKookosvettä tulee päivän aikana juotua, ja tää jauhe on oikein loistava. Edullinen ja ekologinen. Sen pH on sama kuin veren ja se nesteyttää hyvinTämän otin nyt päivittäiseen käyttöön taas! Niin ja korjataan vieläettä mä en juo kymmentä litraa päivässävaan mun nauttima vesimäärä on ehkä neljästä kuuteen litraan! Vedenjuonnin miinuspuoli on tähyillä koko ajan lähistöllä olevaa veskiä!

Paino sahasi pitkään paikallaan, mutta nyt on havaittavissa pientä notkahdusta taas alaspäin. Lähes pari viikkoa "uutta dieettiä" takana ja olen saanut kilon verran poisVaakalukema alkoi uudella kiloluvulla tänäänKävin muuten mittauttamassa kilpirauhasen arvotkin tällä viikolla ja olivat oikein hyvät.

Omien treenien kanssa meinaa olla vähän haastetta kun aktiivisuus työn puolesta on lisääntynyt niin paljonEi meinaa jaksaa enää tehdä omia lihaskuntotreenejäAamulenkit ja HIIT't olen kaikki kyllä hoitanutOman kehon painolla tehtäviä treenejä ei muutenkaan tulisi kuin 3-5 viikkoon ja niiden pituus vaihtelee 12 minuutista 30 minuuttiinSe on niin lyhyt aikaettä sen pitäisi jaksaa seistä vaikka päällään!  Tein sen päätöksenettä näistä en lipsu. Niistä tulee niin mahtava olo! Tää viikko on ensimmäinenjolloin olen jättänyt ne tekemättämutta tänään ja huomenna teen treenit kyllä! Nukun ja lepään vain sitten enemmänettä jaksan ne tehdäNiistä mun selkä tykkää ja kroppaan tulee muutenkin aivan mahtava oloTuosta mun selästä olen täällä aiemmin kirjoittanutkinMulla meni välilevy selästä joskus 15 vuotta sitten ja selkä on ajoittain vaivannut sen jälkeen (sitä ei onneksi koskaan leikattu)Vuosi sitten kesällä se paheni tosi paljon kun juoksin pitkiä matkoja ja lopulta viime lokakuussa jouduin ihan totaalilepoon viikoksiNykyään se on tosi hyvässä kunnossaja huomaan että parasta treeniä sille on juuri oman kehon painolla tehtävä treeniSaliharjoittelusta se alkoi myös alkukesästä kipeytyäJa tottakai salilla tietyt liikkeet ovat tällaisesta vaivasta kärsiville nou nou osastoaMutta oman kehon painolla tehtävä treeni sopii kaikille ja myös mun asiakkaat (kaiken ikäiset) sitä tekevätVartalon kulmaa muuttamalla saadaan liikkeistä jokaiselle sopivia omaan tasoon nähdenJa samaa palautetta on tullut jokaiseltaKun asiakas valittaa selkäänsä työpäivän jälkeen tullessaan treeneihinei koskaan tehdä salia vaan body weight trainingiaharjoittelua oman kehon painollaJa kas kummaa seuraavana päivänä se selkä ei enää satuLiika istuminen kipeyttää selän. Oman kehon painolla tehtävässä treenissä keskivartalon lihakset joutuvat pakosti töihin ja sen on loistavaa! Salillahan voit istua kääntelemässä hauista vaikka millaisella keskivartalon tuella! Autossa istuminen on muuten selälle pahintaJa autoilua mulle tulee tosi paljon!  

Pidän yleisön pyynnöstä lokakuun ja marraskuun lopussa kaksi Bodyweight Training Workshoppia Töölön Method Putkisto Studiolla ja niistä on tulossa kutsua lähiakoina! Eli jos asia kiinnostaa niin laittakaa ylös lauantai 25 lokakuuta ja sunnuntai 23 marraskuutaNämä ovat aamupäivällä ja kesto kolme tuntiaTarkempaa kutsua tulee lähiaikoina! 

Hyvillä mielin viikonloppua viettämään! Kivaa lauantaita kaikille!

4 kommenttia:

  1. Mikä ihana innostava postaus. Onkin ollut viimeset pari viikkoa ihan retuperällä tää homma liikunnan ja syömisen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, hyvä! Tein juuri oman treenin olohuoneen matolla ja tuli niin MAHTAVA olo! Treeneistä tulee vaan NIIN hyvä mieli ja upea olo. Ihanaa lauantaita Ansku :)

      Poista
  2. Ostatko nää kaikki tuotteet jostain luontaistuotekaupast avai mistä? Hiisi! Mua kyllä niin kiinnostais tulla sun ohjaukseen :) Harmi vaan että asun kaukana, helsingissä käyn kyllä töissä. Sulta tulee niin paljon hyviä vinkkejä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Mini! Kookosvesijauheen ostin Ruohonjuuresta ja mulperit Lifesta. Mistä milloinkin :) Jotkut ruokakaupatkin myy jo tällaisia! Ravintovalmennukset tapahtuu aina puhelimitse ja meilitse eli se ainakin onnistuu jos on tarvetta :) Kivaa lauantaita sinne!

      Poista