Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

3.9.2014

Munakoiso-paprikapaistos dieettaajalle


Tää resepti on pakko laittaa teille. Tai ohje oikeastaan. Mitään reseptiä ei nimittäin ollut. Tein ruuan vedetään hatusta systeemillä. Katsoin mitä kaapissa oli. Perustarvikkeina mulla on aina Mutti Polpa tomaattimurskaavalkosipuliayrttejätuoretta chiliä. Näiden lisäksi kaapissa oli munakoisoa ja paprikaakun kävin eilen Lidl'ssä ostamassa ison kasan erilaisia vihanneksia. Mitä enemmän laittaa ruokaa ja vetää hatustaniin sitä enemmän opii nyhjäisemään tyhjästä. Usein jääkaappi näyttää tyhjällemutta sieltä saa loihdittua vaikka mitä kun käyttää vähän mielikuvitusta. Sunnuntaina tein mielettömän hyvää porkkana/sipuli/manteli keittoa. Se näytti ihan sinapilleenkä päätynyt laittamaan kuvaa blogiin. Maistui kuitenkin taivaalliselle! Ehkä sittenkin laitan sen reseptin tänne?

Munakoiso/paprika paistos

1 munakoiso
1 punainen paprika

6 isoa valkosipulinkynttä
1/2 tuore chili
tuoretta basilikaa
himalajan ruususuolaa
mustapippuria
oliiviöljyä

Hauduta kattilassa paloiteltuja valkosipuleita ja chiliä oliiviöljyssä miedolla lämmöllä hetki (älä siis paista tai kuullota ettei maut häviä). Lisää tomaattimurska sekä yrtit ja mausteet. Anna kastikkeen kiehua miedolla lämmöllä noin puoli tuntia (levy ihan pienellä sen jälkeen kun alkaa kiehua). Tällä välin pilko paprika ja munakoiso. "Itketä" munakoisoviipaleeteli ripottele niille hieman suolaa ja kun neste nousee pinnalle niin pyyhi se ja suola talouspaperilla pois. Mausta munakoisot vielä mustapippurilla ja paista kevyesti pannulla oliiviöljyssä. Lisää uunivuokaan kerroksittain munakoisoviipaleita ja suikaloitua paprikaa. Kaada valmis tomaattikastike päälle ja laita uuniin 200 astetta noin puoleksi tunniksi. Päälle voit laittaa myös juustoa jos haluat. Dieettiversioon sitä ei tullut.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti