Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

30.7.2013

Asiaa vitamiineista ja kurkistus mun "vitamiinikaappiin"

Käytiin tänään yhden treenattavan kanssa lisäravinnepuolta läpiMoniko teistä käyttää vitamiineja tai vastustuskykyä lisääviä valmisteita? 

Silloin kun ollaan dieetilläon elimistö kovilla ja hyvät valmisteet on loistava apuItsellä tulee liikuntaa normaalisti todella paljonja varmasti ei terveys ja fysiikka kestäisi ellei olisi hyviä valmisteita käytössä (tottakai sen puhtaan ja terveellisen ruokavalion lisäksi)Mun sairastaminen on loppunut siihenkun tein ruokaremontin eli aloin syödä terveellisemmin ja lisäksi vielä käyttämään hyviä valmisteita. Lisäaineet siis veks ja mahdollisimman puhdasta ruokaa ja aina luomua kun mahdollista. Eli ei valmiskeittoja tai puolivalmisteitakaan ruuanlaittoon. Tosin nyt on vähän pientä ylikuormitusta huomattavissa ja siitä tulossa juttua myöhemmin lisää.



*juttu sisältää mainoslinkkejä

Kävin Aminopörssin sivuilla tänään etsiskelemässä juttuja ja törmäsin pariin hyvään tarjoukseenEnsinnäkin tää Smart Shake -sheikkeri on superkäteväSellainen mulla on myös itsellä ja sinne saa hyvin vitamiinit ja muut pikkulokeroon mukaanNiitä saa täältä näköjään myös.

Sitten tarjouksessa oli pari juttua ja täältä pääset katsomaan niitäEsimmagnesiumia ja D-vitamiinia siellä oli puoleen hintaan!

Tässä on mun vitamiiniarsenaaliOsa (pöydällä olevat alempi kuva) on päivittäisessä käytössä ja nuo laatikossa olevat ovat satunnaisessa käytössä.




Ja sitten tässä muutama vastustuskykyä lisäävä valmiste joita voin lämpimästi 
suositella!



Vaikka eräässä koulutuksessa meille sanottiinettä riittää kun syö vain D-vitamiinia talvisin jos syö muuten terveellisesti! No niinvoin olla tästä vahvasti eri mieltä

Tänään tuli vielä vedettyä tällaisia alakuvissa olevia valmisteitaMulla on ollut lämpöä parina päivänä 37 ja olo on vetämätönLiikaa ollut kaikkea lomakivaa ja liikuntaaja nyt oon vaan relannut. Kyllähän mä tiesinettä näin siinä käy mutta huilitaan nytEnpä oo kipeenä ollutkaan tänä vuonnaEnkä ole nytkäänkun tajusin ajoissa laittaa stopin menemiselleHauskuusvero! 



Pakuriteetä (sitä voit tilata täältä) ja sinne joukkoon camucamua (sitä saat täältä) ja vielä luomulaatuista inkiväärijauhetta! Niin ja meinasin unohtaa vielä ton Clipperin lakritsiteen! Sitä myös samaan settiin mukaan ja tulee hyvää!





Allicin Max valmisteesta olen kirjoittanut täällä aiemmin! Sitä ruokailun yhteydessä pari valmistetta! Ja mä en siis omista kotiapteekissa enää Finrexiniä tai buranaa! Näillä pärjää!

Totuus keittiöstä
Pientä ryysistä havaittavissa mun pikku keittiössä! Heh! Arvatkaa odotanko että mulla on kohta ihan oikea keittiö!

2 kommenttia:

  1. Nykyään mainostetaan paljon superfoodeja ja lisäravinteita, minäkin aloin viime syksynä niitä syömään "trendin" mukana. Olen toki aina elänyt suht.terveellisesti ja liikkunut runsaasti, ja söin jo D-vitamiinia ym.satunnaisesti. Myös palautusjuomat, proteiinit ym. olivat käytössä.
    Otin käyttööni superfoodeja, levävalmisteita, marjoja, ym. macaa en uskaltanut ottaa käyttööni koska perehdyin tarkkaan lisäravinteisiin aina ennenkuin otan niitä käyttööni, enkä uskaltanut ottaa Macaa sen hormonivaikutusten vuoksi. Otin myös suositeltuja sinkkiä,seleeniä kalaöljyjä, B-vitamiinia, C-vitamiinia ja kaikki olivat juuri suositeltuja "parempia" merkkejä, ei siis mitään k-kaupan vitamiineja.
    No, kuinkas sitten kävikään? No en sairastellut kyllä koko vuonna, en sitten tiedä johtuiko vitamiineista vai mistä. Kaamosväsymystä oli samalla tavalla ajoitain kuin ennenkin. MUTTA: keväällä kävin satunnaisessa työterveystarkastuksessa ja verikokeissa huomattiin maksa-arvoni kohonneen. Säikähdin sitä melko paljon, koska olen perusterve, liikkuva ihminen enkä käytä mitään lääkkeitä ja alkoholiakin satunnaisesti. Olen myös sairaanhoitaja, joka tuo omat "luulosairautensa". Minulle tehtiin jopa vatsan ultraääni jotta poissuljettiin kaikki vakavampi. No, onneksi mitään ei löytynyt. Lääkäri ei osannut sanoa mitään syytä arvojen nousuun, muuta kuin kontrolli kuukauden päästä. Itse epäilin pian, että syynä olisi lisäravinteet. Jätin samantien kaikki vitamiinit pois. Ainoastaan palautumisjuomat ja proteiinit jäivät. No, kuukauden päästä arvoni olivat taas normaalit! Nyt olen ollut n.3-4kk ilman vitamiineja, ja terveenä pysynyt. Yritän saada ruokavaliosta kaiken tarvittavan. Voinnissani en rehellisesti sanottuna ole huomannut mitään muutosta.

    Tämän kirjoitan siksi, että nykyään suositellaan kovasti kaikenmaailman vitamiineja dieettien tueksi, mutta kohtuus kaikessa. Uskon, että perusterveellinen ruokavalio pikku lipsahduksineen silloin tällöin on parasta kropalle ja päälle. Ja liikunta siihen kylkeen sopivalla levolla. Eli kohtuus kaikessa. Olen myös puhunut tästä ystävilleni, ja eräs joka noudati ison firman dieettiä syöden suositeltuja vitamiineja kävi maksakokeissa, ja myös hänen arvonsa olivat koholla! Vitamiinit ovat tärkeitä kohtuullisina annoksina, mutta liiallisesti purkista nautittuna ne kyllä rasittavat maksaa ja näin kuormittavat elimistöä. Uskon, että joskus kannattaa pitää täysin vitamiiniton kuuri, ja ainakin tarkistuttaa maksa-arvonsa säännöllisesti.
    Mutta D-vitamiinia aion kyllä iltojen pimetessä taas alkaa ottaa, ja flunssien aikana myös C:tä.

    tarkoitus ei ole mitenkään syyllistää tai heristää sormea, vaan olla vain varoittavana esimerkkinä!

    Kiitos mukavasta blogistasi! :)

    VastaaPoista
  2. Moi!

    Ja kiitos hyvästä kommentista! Tosi hyvin kirjoitettu enkä missään nimessä koe sitä mitenkään syyllistävänä!

    Mä itse olen lopettanut superfoodien käytön yli vuosi sitten. Heitin ne silloin kaikki pois. Olin silloin vielä CocoVi Barissa töissä. Kun aloitin CocoVilla niin aloin käyttämään superfoodeja aivan liikaa ja ne todella pistävät hormonitoiminnan sekaisin. En suoranaisesti niistä voi syyttää kilpirauhasen vajaatoimintaa mutta ei niistä varmaan hyötyäkään ollut - päinvastoin! Äidin kuoleman yhteydessä viime kesänä mulle tuli valtavia vatsakipuja ja epäilin tietysti pahinta ja kävin läpi kaikki ultrat ja magneetit. Ultrasta löytyi maksasta pari pientä hemangioomaa jotka ovat vaarattomia ja ovat saattaneet olla siellä vuosia. Mutta siinä tuli googlailtua kaikki maksasyövät ja muut tietysti prosessin aikana. Ja lisäravinteiden ja muiden vaikutus niihin. Sen jälkeen jätin täysin foodit pois. Suurin osa maksasiirtopotilaista kuulemma ovat käyttäneet herbalifen tuotteita! Nyt ensimmäistä kertaa vuoteen tein tällä viikolla pakuriteetä. Muutaman kerran olen laittanut smoothie mixiä smoothieen. Nämäkin ovat jees kun käyttää joskus.

    Juuri niin kuin sanoit niin kohtuus kaikessa. Vitamiineja en toki jatkuvasti syö järkyttäviä määriä ja välillä saatan käyttää vain D-vitamiinia. Superfoodeja näköjään ihan muutaman kerran vuodessa nykyään. Rehellisesti sanottuna meidän nykyinen geeniperimämme ei ole vastaanottavainen näille vuosituhansia vanhoille super ruuille eikä kukaan ole tutkinut mitä ne aiheuttavat. Ainakin monet ulkomailta tulevat foodit kasvavat ehkä raskasmetallikin pitoisessa maassa ja moni "viisas" ei niitä siksi käytä. Maca ei sovi naiselle myöskään.

    Kaikki lisäainemömmö protskujauheet ja palautusjuomat olen myös unohtanut aikoja sitten. Jos sanotaan että ei kyyn purema tapa niin ei tapa aspartaamikaan. Mutta ovatko ne kumpikaan terveellisiä se on eri asia?

    Nämä ovat minun mielipiteitäni ja näin itse uskon ja elän sen mukaan. Ja vitamiineja voisin syödä vähemmänkin. Arvoja on seurattu säännöllisesti ja ovat olleet ok. Summa summarum kohtuus kaikessa.

    VastaaPoista