Sports Lady®

Sports Lady®

7.8.2013

Ulkonäöstä, läskeistä ja rypyistä - A Beautifu Body

Eilen kommenteissa yksi teistä ihmetteli otsani ryppyjäOtsassa olevat rypyt valitettavasti vain ovat siinäJa kai se 36-vuotiaalle naiselle on luonnollistaEttä on ryppyjä? Aika vähän mulla niitä loppujen lopuksi onja usein mua luullaankin nuoremmaksi mitä olen (jos saa itseään vähän kehua)En ole koskaan edes harkinnut niitä täyttävänienkä myöskään leikkaavani otsatukkaa niitä peittämään! Ja siinäkään ei ole mitään pahaajos joku ryppyjään täyttää. Sekin on tosi ok! Jos taas oikein oikein oikein tarkasti mun pärstäkuvia täällä katsooniin on joskus mukava jättää juuri otsa pois kuvastaSiinä on niitä ryppyjäJoo ja välillä on juurikasvua hiuksissaYök. Ja on yläviistokuvia myös.
lähdössä synnyttämään huhtikuun 8 päivänä 2007
Heinäkuun lopussa Mami Go Go blogissa oli Beautiful Body haaste! Hienoa! Nyt ajattelin tarttua aiheeseenkun jotenkin elämä koko ajan enemmän ja enemmän menee siihen että on normaalia fiksailla kaikkea. Ja kaikkien pitäisi näyttää täydelliseltä. Tarvitseeko oikeasti? 


Mitä omassa kropassa sitten on asioita mitkä mua häiritsee? Synnytyksen jälkeen palauduin varsin nopeasti omaan kroppaaniKiitos lukuisien vaunulenkkienjoogan ja tanssin. Ja terveellisen ruuan! Myöhemmin aloin tehdä myös lihaskuntotreeniäSynnytyksen jälkeen olin myös hoikempi kuin koskaanYlilaihasanoisin näin jälkeenpäin. Ei juurikaan lihastaKiloista ei ole siis tarvinnut murehtia kunnes nyt kilpirauhasen vajaatoiminnan ilmettyäJa niistäkin pääsee eroon kun vain tekee kaikki asiat oikeinSairaus ei todella ole tekosyy ylimääräisille kiloillejos oikein näkee vaan vaivaa ja hankkiutuu niistä eroonJoka nainen varmasti on aina vähän tyytymätön omaan painoonsaja tavallaan se on ihan tervettä. Paitsi jos oikeasti ei ole mitään pudotettavaa


5 kk synnytyksen jälkeen painoin 49 kg
Mutta rinnat multa hävisivät imetyksen jälkeen ja ne muuttuivat sellaisiksi.Notiedätte miltä rinnat voi näyttää kun on imettänytJa kieltämättä olisi se kiva kun olisi kunnon tissitSilareitakin olen joskus miettinytmutta en varmaan uskaltaisi niitä laittaaTai en tiedäMonilla tutuilla on. Oishan ne hienot! Rinnat mä itsestäni varmasti voisin vaihtaaMutta niillä on ruokittu yksi pieni ihminen ja siitä olen ylpeä. Ja näillä on menty tähänkin astiNo raskaus muuttaa aina kroppaa ja etenkin useamman lapsen äidillä palautuminen ei ole niin helppoa.

Nuorempana mä olen ollut aina vähän pullukkaJa se pulleus taisi alkaa kadota vasta siinä kahdeksantoista - parinkympin kieppeilläkun aloin tiedostaa että tietyissä ruuissa on enemmän energiaa kuin toisissa. Että on olemassa kaloreita! Että joka päivä ei voi syödä levyä suklaata jos siitä tykkää. Muumijäätelöä ei voi syödä koko sankoa? En ole elänyt nuoruuttani ulkonäkökeskeisessä maailmassaMuut tytöt yläasteella laittoivat tekokynsiä ja permanentteja. Eivät voineet köksän tunnilla tiskata ettei mene kynnetMä olin tallilla hevosten kanssaEi me siellä välitetty miltä me näytettiinOltiin tukka pystyssä ja syötiin hillomunkkejaEhkä jossain tallin bileissä tietysti vähän laittauduttiinJa mun äiti ei koskaan ollut mikään ulkonäkökeskeinen ihminenvaikka älyttömän kaunis olikinHän sai tarpeeksi meikata ja laittautua teatterillaja kotona ei tehnyt mieli enää käyttää meikkiäEikä äidin tarvinnutkaanHän oli kaunis sellaisenaanKyllä mä mun pulleudesta kärsin ja kyllä mua siitä kiusattiinkinJa kiusattiin vielä enemmänkun sanoin kunnolla kiusaajille vastaanMä en ole sitä tyyppiä joka alkaa itkeä loukkausten sadellessa ja menee kantelemaan opellevaan sitä tyyppiä joka sivaltaa takaisin ja lujaaVanhemmiten olen vähän rauhoittunut tässäkin asiassa. Oppia ikä kaikki! Aikuisena on oppinut asettumaan sen kaiken hölmöyden yläpuolelle ja osaa olla lähtemättä siihen mukaan!

Mulle on vanhemmiten tullut ehkä tämä ulkonäkökeskeisyys enemmänVarsinkin sen jälkeen kun muutin Helsinkiin vuosituhannen vaihteessaOlen myös varsin visuaalinen ihminen luonteeltani ja tykkään kaikesta kauniista. Tykkään laittaa kotiaja tykkään kivoista laukuista ja vaatteista! Osa miehistä on sitä mieltäettä kynsiä ja hiuksia ja muita laitetaan miehiä vartenJa "naiset väittävät laittavansa niitä itseään varten". Ihan heille tiedoksiettä kyllä me laitetaan niitä ihan itseämme varten. Maailma ei pyöri aina teidän miesten ympärilläMun mielestä on kiva yrittää näyttää kivaltaSe tekee ihmisestä huolitellunkun tukka on nätisti ja kynnet kohdillaanRipsetkin on tosi kivatmutta niitä en vaan voi ottaa kun silmät ei liimaa kestä. Ja kylläLaitan geelilakkausta kynsiin vaikka syönkin luomua. Apua! Onko se synti?

Mutta usein esiinnyn täällä bloginkin kuvissa ilman meikkiäJa ilman meikkiä olen myös tämän postauksen jokaisessa kuvassaMiten moni uskaltaa tai haluaa laittaa pärstänsä nettiin juuri sellaisena kun se on? Vaikka aamulenkillä? Juuri heränneenä? Mielestäni silloinkin ihminen on kaunis! 

Nyt tässä iässä mä olen jotenkin niin sinut oman kroppani kanssaMua ei ihan oikeasti haittaajos mä lomalla nauttiessa ruuasta kerään pari lisäkiloaNiitä sitten sulatellaan kotonaJa mikäs sen mukavampaakuin sulatella niitä liikkuenLiikkumista mä rakastanEikä mua kiinnostajos joku huomauttelee "pömppiksestäni" täällä blogissa. Enemmänkin vain sitä ihmettelen? Tai mun "rypyistä"Mä en ole ikinä ymmärtänyt niitäjoiden on pakko jotain ilkeää sanottavaa keksiä. Itselle niitä ilkeyksiä ei ole älyttömästi tullutihan sopivasti. Enkä mä niistä loukkaannu. Eikä niitä kaikkia ole välttämättä ilkeydellä kirjoitettu. Tosin tuollaiset asiat ehkä voisi jättää sanomatta? Kyllä mä tiedän että mulla on ryppyjä, mulla voisi olla kommenttien tarkistus päällä jos haluaisin. Ei tarvitse ollaJulkaisen täällä kaikki kommentitMutta toisia blogeja lukiessa nousee ihan karvat pystyynkun bloggaajaa haukutaan "järkyttäväksi lehmäksi" tms

Muutenkin olen sinut kroppani kanssa ja se ei tee ihmisestä yhtään sen huonompaa tai parempaa onko se six pack näkyvissä vai eiIhmisen hienous tulee sisältäja parhaita ja kauneimpia ihmisiä ovat nejoilla on suuri sydänJa tiedättekö milloin itsestä näyttää rumalta ja läskiltä peilistä? Silloin kun on huono ollaJa onnellinen ihminen taas on aina kaunis! Sanokaa jos olen väärässä? Comments?


Onnellinen

8 kommenttia:

  1. Hieno kirjoitus..
    Kauneus lähtee nimenomaan sisältä.
    Älä anna arvostelijoiden lannistaa, sillä et ole kenellekään selityksiä 'velkaa' rypyistäsi tai rypyttömyydestäsi. Jatka vaan blogissasi samalla linjalla, sillä jos jotakuta ei miellytä, ainahan voi lukija vaihtaa seuraavaan blogin pariin.
    Meille kaikille muistutukseksi: Jokainen on oman onnensa arkkitehti.

    VastaaPoista
  2. Kiitos <3

    Ja näillä juuri mennään. En annakaan lannistaa ja niin kuin tekstissä sanoin niin osaan jo asettua sellaisen yläpuolelle. Kauneus tulee nimen omaan sisältä!

    Aurinkoista päivää!

    VastaaPoista
  3. Ei ole todellista! Piti oikein mennä lukemaan ryppykommentti. Naurattaa! Mitäköhän mun otsarypyistä kommentoitaisiin??? Mulla kun on ollut otsarypyt aina! Varmaan suositeltais jotain botoxia.

    Ihana Hanna, jatka linjaasi! Sä olet kaunis. Ja niin tuon ikävän (ja naurettavan) kirjoittelun yläpuolella.

    Aurinkoisia (tai myönnetään, vähän sateisia) terveisiä Porista!

    VastaaPoista
  4. Hyvä kirjoitus! Täyttä asiaa. Ei voi kuin ihmetellä ihmisiä jotka kirjoittaa tuollaisia viestejä. Jos tuollaista miettii niin olisi sitten edes hiljaa. Onneksi olet vahva ihminen etkä lannistu moisesta. Hymyllä ja asenteella vaan eteenpäin! :)

    VastaaPoista
  5. @Johanna
    Joo mun ois sitä botoxia ilmeisesti pitänyt vetää otsaan jo alle kolmekymppisenä :)

    Ja kiitos vielä! Mennään ylpeenä vaan eteenpäin otsaryppyinemme!

    Terkkuja Poriin!

    VastaaPoista
  6. Ja kiitos myös anonyymlle! Juurikin niin! Eteenpäin mennään eikä mua haittaa! Tulee vaan lisää ryppyjä kun alkaa murehtia :)

    VastaaPoista
  7. Voi apua, arvasin että "typerä" kommenttini ymmärrettäisiin väärin. Anteeksi. Oli ihan hölmöä edes sitä kirjoittaa tänne. Kiinnitin vain huomiota, että kun otat kuvia ylhäältäpäin, otsa menee aina ryppyyn.

    Ei ollut tarkoitus kritisoida sun ulkonäköä tai ihmetellä 36-vuotiaan ryppyjä. EI! En ole edes huomannut mitään ryppyjä kasvoissasi muissa kuin niissä kuvissa jotka olet itse napsaissut "ylhäältä" päin. Äh, anteeksi vielä. En osaa ilmaista itseäni oikein eikä todellakaan ollut tarkoitus kritisoida kauniin naisen ulkonäköä. Itseltäni sitäpaitsi löytyy varsinainen sälekaihdin otsasta kun sitä kurtistan :)


    t. alkuperäinen

    VastaaPoista
  8. Moi!

    Ei mitään! Tulipa kirjoitettua tästä aiheesta kun olen sitä muutenkin tässä viime päivät miettinyt. Ja tarkoitan nyt ylipäätään tuota kauneuskäsitystä ja siitä että voisi olla oma itsensä ilman mitään leikkauksia ja piikkejä.

    Niin kuin mä siinä tekstissä sanoinkin niin aina ei ole edes tarkoitus kirjoittaa ilkeästi tai tarkoittaa pahaa. Kirjoitettu viesti vain voidaan ymmärtää niin eri tavalla kuin sanottu viesti! Ja tämä sama "ongelma" meillä on aina niin blogeissa kuin työyhteisöissäkin sähköpostia lähetettäessä. Pitää olla tarkkana mitä kirjoittaa :)

    Välillä aina sitä kritiikkiä satelee ja itse mä sen vuoksi otan siihen kantaa että en itse muita tykkää kritisoida. Eikä se mua edes haittaa sillä hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Sitten kun joku alkaa vaivata niin sille pitää tehdä jotain. No ryppyjähän mulla on otsassa mutta ne on vain elämän merkkejä! Yritän olla kurtistelematta kulmiani vastaisuudessa :)

    Ja kiva kun laitoit viestiä! Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista