Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

14.1.2011

Tyrnipirtelö

Tyrnimarjat sisältävät runsaasti flavonoideja, C-vitamiinia, karotenoideja ja E-vitamiinia. Alkuviikon Hesarissa oli juttua taas paljon puhutusta, terveellisestä, tyrnimarjasta. Niiden syömisen on todettu laskevan tulehdusriskiä ja on myös havaittu, että tyrni laskee sydän- ja verisuonitautiriskiin liittyvän CRP-tulehdusaineen pitoisuutta verenkierrossa.


Flunssan riskiä tyrnimarjat eivät taas todetusti vähennä, jos syöt muuten monipuolisesti. 


Terveysvaikutukset ovatkin havaittavissa juuri silloin kun saadaan marjan ja sen sisältämän öljyn yhteisvaikutus. Koneella marjojen murskaamisessa on aina se hyvä puoli, että myös siemenet murskaantuvat ja näin saadaan hyötykäyttöön koko marjan terveellinen sisus. 


Anopilta saatuja tyrnejä ja mustaherukoita on vielä pakkasessa, joten loihdin tällaisen välipalaherkun eilen:


Tyrnipirtelö

50g tyrnimarjoja
50g mustaherukkaa
35g hera80 proteiinijauhe
H2O

Ja blenderillä sekaisin!



Loistavaa päivää ja tänään onkin jo perjantai!

Be Well,
Sports Lady

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti