Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

18.3.2014

Päivän liike ja ruokapohdintaa


Hei ihanat!

Method Putkisto viikonloppu on takana. Olin mä väsynyt kun pääsin kotiin :) On se vaan mahtavaa tuo kehonhallintamutta pitää aina muistaa että kroppa kaipaa monipuolista treeniä! Tänään taas tutut kuviot kahvakuulan ja TRX:n merkeissä treenattavien ja tuntilaisten kanssa! Molempiin lajeihin olin Kisakalliossa ehtinyt ideoimaan kaikkea uutta. Kuulatunnilla oli myös monta uutta keskivartalon liikettä.

Tässä myös teille yksi vinkki vatsoihin. Nosta jalat kohti kattoa. Pidä toinen käsi lattialla vartalon vierellä ja kuulakäsi nosta kohti kattoa. Käsi pysyy ylhäällä toistojen ajan. Tee 10 oikealla ja 10 vasemmalla. Ja vatsa tiukkana koko ajan! Tästä tykkää niin vinot kuin suorakin vatsalihas! Tähän taipui Oulunkylän kuntoutussairaalan naiset tänään iltapäivällä upeasti!


On muuten ihana olla kotona ja saada syödä taas omia ruokiaMun mielestä ihan suoraan sanottuna Vierumäen tai Kisakallion ruuat eivät ole kovin hyviäNiissä ei ole käytetty hyvälaatuista suolaaOn paljon sokeria (sen maistaa kun sitä ei muuten syö)Kasvikset on ylikypsiäOn kaikenlaista kastiketta ja muuta ihmeellistä töhnääMutta plussana oli yhtenä päivänä ihan pleinit broileritjoita ei oltu uitettu kastikkessaRuoka on vain tosi erilaista mihin olen tottunut. Mutta jos verrataan Kisakalliota ja Vierumäkeäniin ensimmäinen vetää kyllä pisteet kotiin kirkkaasti tässä asiassa! Eli kiitos siitä! Suomalaisten urheilijoiden ravitsemukseen voisi alkaa vaikuttaa vaikkapa tätäkin kautta? Kamalaa sanoa näin suoraankun yleensä mieluummin jätän sanomatta kuin sanon jotain negatiivistaMutta tässä tapauksessa se on kuitenkin kritiikkiäja itse osaan mielestäni varsin hyvin sitä ottaa vastaan eli joskus sitä voi sitten antaa toiseenkin suuntaan? Eli kaikella rakkaudella!

Hyvillä raaka-aineilla on tosi iso merkitys ruuan maistuvuuteenPääasia ei ole enää saada sitä "salaattia" vaan pääasia on saada hyvältä maistuvaa ja oikeasti terveellistä ruokaa. Mutta lapseni sanoja lainatakseni on myös joskus ihan hyvä "opetella syömään sitä ei niin hyvää ruokaa". Käyn aika harvoin ulkona syömässämutta sitten kun käyn niin menen mieluusti paikkoihin joissa on hyvät raaka-aineetJa mun ystävät ihanat taas laittaa aina niin ihanaa ruokaaettä kylään on aina ilo mennä syömään!


Lounas tänään 

  • tammenlehtisalattia 
  • avocadoa/tomaattia/punasipulia/korianteria/basilikaa/limen mehua/suolaa/mustapippuria
  • paistettu broilerin file maustettuna suolalla ja pippurilla 
Mulle toimii niin se "keep it simple"! Niin treenissä kuin syömisessäkin! Ja tässä ateriassa mikään ei tainnut olla luomua (kotimaista kylläkin)mutta hyvältä se vaan maistuu kun maustaa yrteillä ja suola/pippuri setillä!

2 kommenttia:

  1. Olisin kysynyt, että kuinka paljon suurin piirtein syöt lihaa viikossa? Onko käyttämäsi kana ihan marketkamaa vai hankitko sitä jostain muualta?

    Harmi, että Suomesta on niin vaikea löytää siipikarjaa luomuna...


    Heli

    VastaaPoista
  2. Noin 5 kertaa viikossa syön kanaa tai kalaa. Joskus marketista ja joskus hallista. Hakaniemen hallista saa luomua!

    VastaaPoista