Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

4.3.2014

Pohdintaa superfoodien terveellisyydestä


Mulla on ollut oikeestaan koko alkuvuosi taukoa salilta. Syystä, että ei ole tuntunut kropassa siltä, että jaksaisin treenata tuntien lisäksi. Ja sanotaanko, että mukana on ollut myös pieni motivaation puute salihommista. Sykemittariakaan en ollut käyttänyt varmaan koko vuonna! No nyt se salikärpänen on taas puraissut :) Viime maanantaina käytiin tyttöjen kanssa Sports Lady Kuntoremontissa uusia liikkeitä läpi heille, ja siinä sitten iski taas näköjään mullekin kunnon innostus. Oli muuten siistin näköistä kun viisi naista vetää rinnakkain samanlaista liikettä salilla peilin edessä!

Jostain mun tätä liikuntaa on sitten karsittava, ja kävelylenkit ovat nyt saaneet jäädä. Salilla yritän tehdä 30min aerobista treenin päälle jos vain ehdin. Sunnuntaina mä tein selkää ja eilen oli ojentajien ja olkapäiden vuoro. Ja aah miten mukavasti tuntuu treeni tänään treenatuissa lihasryhmissä. Ja tuntuu muuten keskivartalossakin. Koittakaa huviksenne sitä mun sunnuntaina postaamaa core treeniä TRX:llä.

Hei seuraavat Kuntoremonttiryhmät alkavat muuten kolmen viikon kuluttuaja sinne voit jo ilmoittautua! Täältä löydät lisäinfoa kuinka treenata personal trainerin kanssa vain murto-osan hintaan! Paikkoja on vielä muutamajoten kannattaa olla nopea! Hinta on 10 viikon valmennukselle 178 eur! Tsekkaa Sports Ladyn nettisivuilta lisää ja kuinka saat 20% alennusta valmennuksesta!

Palautusjuoma salin jälkeen

Lehtikaalia
Mustaherukoita
Solgarin suklaa Whey to Go -protskua
Vehnänorasjauhetta
Kookosvettä

Osa smoothiesta meni jääkaappiin odottamaan seuraavaa ateriaa ja tuunailin vähän erilaiset näistä! 



Aikaisemmin olen kovasti hehkutellut viherjauheista Spirulinaa ja ChlorellaaKuitenkin ne ovat leviäjotka kasvaessaan imevät itseensä myrkkyjä ja olen kuitenkin edelleen hieman skeptinen näiden suhteenMulla oli pitkä pitkä taukoetten ollenkaan käyttänyt mitään superfoodejaLopetin kaikkien käytön tosi pitkäksi aikaaJuuri sen vuoksi mitä ne ovat kasvualustastaan itseensä mahdollisesti imeneetJa onko nykyihmisen geeniperimällä kuitenkaan pitkäaikaista näyttöä superfoodien käytöstä? Mitä ne aiheuttavat? Nyt olen sanotaanko puolisen vuotta sitten ottanut näitä taas varovasti käyttöön(Jotain löytyi kaapistaenkä viitsinyt poiskaan heittääYhdessä vaiheessa tosin heitin kaikki superfoodit roskiin)Nykyään käyttämäni määrät ovat vähäisiäNyt päätin taas unohtaa levätAavistuksen kammoan niitävaikka terveysvaikutuksia niillä sanotaan olevan. Myös vitamiineista pidän säännöllisesti taukoa ja lisäravinteiden kanssa koitan muutenkin pitää kohtuuden. Viime mittauksessa maksa-arvot olivat hyvätjoten sen puolesta ei syytä huoleen. Ja kohtuus siis kaikessa (myös näiden kanssa)! Mutta siis aihe on sellainen mitä olen pitkään miettinyt!

Vehnänorasjauhetta yritin etsiä viime viikolla kotimaistaSellaista ei löytynytKertokaa te viisaampina onko sellaista tai mistä sitä saa? Jos jos ei saa niin miksi? CocoVin ja Puhdistamon ja kaikkien vehnänorasjauheet tulivat muilta mailta vierahiltaParas olisi tietenkin tuoreesta vehnänoraasta puristettu mehu (mitä sai silloin CocoVi Bar'ltakin)mutta nyt siis tyydyin ostamaan sitä jauheena. Enkä oikeastaan koskaan oppinut vehnänorasmehua edes juomaan! On se elämä yhtä hakemista kaiken suhteen! Mutta tässä alla kuitenkin vähän faktaa vehnänoraasta. Sen nauttiminen tällä hetkellä (pitkästä aikaa) tuntuu hyvältä!


Vehnänoras



Puhutaan paljon elimistön puhdistamisesta luonnon aineilla, jotka sisältävät maksan, suoliston, hengitysteiden, munuaisten ja ihon hikirauhasten toimintaa tukevia ominaisuuksia. Sanotaan että vehnänoras voidaan luokitella yhdeksi parhaimmista. Vehnänorasmehu on monipuolinen pienoisravintotekijöiden lähde, joka sisältää laajan valikoiman mineraaleja, vitamiineja, aminohappoja, lehtivihreää ja runsaasti elimistölle hyödyllisiä entsyymejä. Lehtivihreä tunnetaan tehokkaana suolistossa olevien myrkkyjen poistajana. Se myös lisää hemoglobiinin tuotantoa ja parantaa hapenottokykyä, tehostaen sydämen, verisuonten ja keuhkojen toimintoja. Se tehostaa valkoisten verisolujen muodostusta vaikuttaen edullisesti immuniteettiin. Vehnänorasmehu on myös biologinen desinfektioaine, joka pystyy eliminoimaan haitallisia bakteereja elimistöstä. Vehnänorasmehu tehostaa elimistön myrkynpoistoa vähentäen raskasmetallien kuten elohopean, lyijyn, kadmiumin ja alumiinin myrkyllisiä vaikutuksia ja neutraloimalla myös muita myrkkyjä.

Vehnänorasjauhe

Vehnänorasjauhe on vehnän siemenestä kasvatettua orasta, joka on jauhettu helppokäytöiseen muotoon - jauheeksi. Vehnänoras on huikea ravinnepommi, joka sisältää jopa yli 90 mineraalia ja huomattavia määriä muita elimistöllemme hyödyllisiä ravinteita, mm. kasvua edistäviä aminohappoja: arginiinia, proliinia, seriiniä, tyrosiiniä ja kystiiniä, joiden lisäksi vehnänorasjauheen A-, K- ja E-vitamiinien pitoisuudet ovat korkeat. Lisäksi jauhe sisältää C-vitamiinia, koliinia, tiamiinia, riboflaviinia, pyridoksiinia, niasiinia, pantoteenihappoa, biotiinia, lykopeenia, beetakaroteenia, luteiinia ja foolihappoa.
Vehnänoraassa on runsaasti lehtivihreää eli klorofylliä, jolla tiedetään olevan monipuolisia ravitsemuksellisia ja lääkkeenomaisia vaikutuksia. Vehnänoraan tiedetään sisältävän runsaasti elimistöllemme hyödyllisiä entsyymejä ja parantavan ruoansulatusta sekä vähentävän ummetusta.





Illalliseksi tein taas avocadopastaa kesäkurpitsasta. Aivan mun lempparia tällä hetkellä.



Mitä ajatuksia teille herää superfoodeista ja niiden käytöstä? 
Olisi kiva kuulla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti