Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

22.11.2013

Päivän treenivinkki videolla


Hei ihanat! 

Mitä tykkäsitte kuulavideosta? Oli mukava saada kommentteja postaukseen! Kiitos niistä <3 Tässä tuleekin jo seuraava video treenivinkin muodossa! Kurkkaa lyhyestä pätkästä päivän treenivinkki! Luntakaan ei vielä olejoten hiihdellään ilman suksia vielä.


Päivän treenivinkkinä on mäkivedot sauvojen kanssaJos et halua tai voi juostaon tässä hyvä vaihtoehto sykettä nostattavaan intervallitreeniin 





Sauvakävely on monipuolista kestävyysharjoittelua. Se lisää aerobista kuntoa ja vahvistaa erityisesti käsien ja hartioiden lihaksia.  Kun kädet tulevat jalkojen kaveriksi kävelyyn, harjoituksen teho kasvaa merkittävästi. Vauhti ei välttämättä lisäänny, mutta käsien ja jalkojen yhteistyö tekee harjoituksesta kokonaisvaltaisen. Sauvakävely onkin tehokkaampaa kuin miltä se tuntuu. Se on myös turvallista, koska sauvat ovat tukena myös liukkaalla tai kuoppaisella alustalla. 


Sauvakävelyn hyötyjä:


       Syke nousee. Sauvakävelyssä syke on keskimäärin 13 % korkeampi kuin normaalikävelyssä.
       Energiaa kuluu. Sauvakävely kuluttaa noin 400 kcal tunnissa, kun normaalikävelyssä kuluu 280 kcal tunnissa.
       Sauvat vähentävät polviin ja muihin niveliin kohdistuvaa kuormitusta.
       Rintarangan ja kaularangan liikkuvuus paranee. Niska-hartiaseudun lihaskivut vähenevät.
       Käsi- ja selkälihakset vahvistuvat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti