Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

22.4.2013

Ensimmäinen "Hanna kuntoon" -viikko ja taustaa "projektille"

Aurinkoista huomenta! Mä olen ehtinyt jo käydä kävelyllä sekä vetää yhden kahvakuulatunninKävelylle lähdin tyhjällä vatsalla ja sitten aamiaistaKahvakuulatunti alkoi kasilta ja sen jälkeen tein välipalaksi smoothienMulla on klo 11 yhden treenattavan kanssa juoksutreenit ja sen jälkeen syön sitten lounaan.

Viime viikko meni hyvin mun "kevätprojektin" kanssaReilun kilon verran näytti vaaka vähemmän tänään aamullaTärkeämpää on kuitenkin se mitä peili näyttääMitään sen suurempaa dieettiä en pidä vaan homma perustuu muutamaan ihan yksinkertaiseen asiaan

  1. herkut pois 
  2. säännöllinen ruokailurytmi (5 ateriaa päivässä)
  3. paljon vihanneksiamarjojahyviä proteiinin lähteitä (kanaakalaarapujakananmunaa ja smoothieen luomuprotskujauhetta)
  4. paljon vettä (sitä mä kyllä aina oon juonut paljon)
  5. treenin jälkeisellä aterialla perunaatäysjyväkauraariisiä ja pastaakin silloin tällöin 
  6. maitotuotteita ja gluteenia sisältäviä ruokia vältänmutta en ole kokonaan lopettanut niiden käyttöä
  7. hyviä rasvoja (kookosöljy pähkinät siemenet avocado)
Ei siis mitään ihme dieettejäVain terveellistä ruokaaProtskupatukan saatan syödä jos muuta evästä ei ole käsillä mutta muuten pyrin syömään mahdollisimman puhdasta ruokaa! 

Mulla nousi paino parissa vuodessa kymmenen kiloaOn ollut tosi paljon yksityiselämään liittyvää stressiäMoni tietää jotka ovat tarkemmin blogia seuranneet ja läheiset tietääOn ollut myös kaikenlaista elämänmuutosta töiden osaltaja sitten mulla todetiin myös alkuvuodesta kilpirauhasen vajaatoiminta joka pysäyttää aineenvaihdunnan ja estää painonputoamisenAjattelin sen kaiken syksyllä 2011 alkaneen väsymyksen ja painonnousun menevän vain vaikean elämäntilanteen piikkiin ja paahdoin töiden ja juttujen kanssa vain hulluna eteenpäinMyös muut oireet (huono kylmänsietokyky tai lihasheikkous/voimattomuus ja hiustenlähtö sekä vähentynyt hien eritys) meni jotenkin kaikkien kriisien piikkiin. Pahalta tuntui kuulla ilkeitä kommentteja "hei ootpa sä lihonut" tai "sulla on perse levinnyt"! Nämä tulivat katkerien ihmisten suusta ja laitoin ne toisesta korvasta ulos.

Tämä sairaus esiintyy naisilla yleisemmin ja se voi puhjeta myös synnytyksen jälkeenSyitä puhkeamiseen on monia. Ja yksi on perinnöllisyys. Tärkeintä onettä se on nyt diagnosoitu eikä olennaista ole miettiä mistä se on tullutTäältä voit lukea enemmän kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja sen oireistaLähipiirissä sitä kuitenkin on ollut paljon ihmisillä jotka ovat liikkuneet paljon ja sitten päälle on pamahtanut jokin kriisi. Vaikka avioero tai läheisen menetysJa soppa on selväNoh mulla oli ne molemmat ja paljon muuta. Mutta nyt hoidetaan asiaa niin lääkärien kuin ruokavalionkin kanssaTietyt ruoka-aineet boostaavat kilpparin toimintaa ja tietyt taas hidastavat.

Tällä hetkellä olo on loistava ja pirteäja nyt tuntuu että tästä saa fiksattua itsensä vielä hyvään kuntoonkinMietin koko alkuvuoden puhunko mitään asiastamutta ajattelin siitä kuitenkin mainitaYksi syy oli nuo kommentit tuolla painonpudotusta koskevassa tekstissaEräs ihmetteli miksen voi vain rennosti olla hyvässä kunnossa koko ajan? Varmaan se onnistuukin silloin jos elämässä ei ole sen suurempia kriisejä tai häiriötekijöitäMutta varmasti moni tietää senettä painonpudotus ei muutenkaan ole helppoa ja harva täällä on hyvässä kunnossa läpi elämänKaikista tärkeintä mulle kuitenkin on pysyä terveenä ja jaksaaMutta ei se mua nyt haittaajos tästä saan rutistettua muutaman kilon pois ja sitää habaa vähän näkyviin.

Ei mun elämä ole ollut ruusuilla tanssimista vaikka blogi on positiivinenMä vain luonteeltani olen positiivinen tyyppi ja haluan tartuttaa sen muihinkinJa sitten blogiin ei kuulu kaikenlainen voivottelu ja negatiiiviset jututEhkä joskus voisin kirjoittaa niistä negatiivisistakin asioista enemmänMutta miksi? Mitä kukaan niistä hyötyy? Ja itse keskityn mieluummin niihin positiivisiin juttuihinMuutenkin asioiden märhtiminen ja murehtiminen on ihan turhaa jos et niille voi tehdä mitään sillä hetkelläTulee vain paha mieli.

Positiivisella  ja rautaisella asenteella painetaan tämäkin viikko ja periksi ei anneta! Kun mä näistä kaikista viime vuoden jutuista olen selvinnytniin voin sanoa että kyllä mä selviän mistä vaan! Ja mulla on ollut tukena ja apuna niin paljon ihania ihmisiä <3 Olen myös saanut niin paljon hyvää! Kiitos <3

Nyt paistaa aurinko ja lähden lenkittämään asiakasta! Tekemään työtä jota rakastan! 

Ihanaa päivää ja voikaa hyvin!

XoXo
Hanna


9 kommenttia:

  1. Vastoinkäymiset vahvistaa, sitten on taas yksi hyvä suu hymyillä vielä vähän enemmän kuin hankaluuksia voi katsella peräpeilistä :)

    VastaaPoista
  2. Moikka Hanna ja kiitos kirjoituksestasi ja kovasti tsemppiä kilpparin kanssa. Mä löysin yksi pv mielenkiintoisen jutun, kannattaa lukea. Mun juoksuharrastusta se ei lopettanut, mutta pisti miettimään. Liika treenaaminen saattaa sotkea T3 kilpparihormoonin arvoja. http://www.dangerouslyhardcore.com/5343/why-women-should-not-run/

    Aurinkoa päivääsi! Huomenna nähdään kuulailun merkissä! Kiitos siitä jo näin etukäteen ja olet aina tervetullut myös minun ulkotreeneihin <3 terkuin Minna

    VastaaPoista
  3. Kiitos teille molemmille <3

    Ja kiitti Minna linkistä! Mä käyn lukaisemassa sen! Juoksua on nyt tullut vähän vältettyäkin.. Nähdään huomenna!

    VastaaPoista
  4. voimia hanna.

    kuulostaa samalta, mitä itse olen käynyt läpi. urheilin hullun lailla ja se oli yksi syy siihen, että sekoitin kilpirauhasen toiminnan.

    sulla toki liikunta on myös työtäsi, mutta oma oloni parantui huikeasti ja aloin myös laihtumaan, kun vähensin liikkumista radikaalisti. silloin kun urheilin useita päiviä viikossa ja monta tuntia päivässä, oli masentavaa, kun jengi totesi, että"miten voin olla niin lihava, vaikka liikun niin paljon..." onneksi fiksu lääkäri otti kilpirauhasarvot ja sieltä löytyi osa selitys....

    tsemppiä!!!

    VastaaPoista
  5. Kiitos! Kyllä sitä pitääkin vähentää. Hyvä että sulla on saatu asiat kuntoon!

    Mun mielestä tosin en nyt niin älyttömästi ole liikkunut kuin jotkut jumppaohjaajat. Mulla tulee "pahimmillaan" kahdeksan tuntia viikossa kahvakuulatöitä ja sitten normiviikolla vedän 5 kahvakuulatuntia. Ja nämäkin on vasta tämän vuoden puolella. Viime vuonna vedin 3 tuntia viikossa. Salilla en sen lisäksi juuri käy kun ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Mutta kai tää tahti sitten muuten on ollut niin kova. Ja itse asiassa silloin kun tämä 2011 alkoi niin en ollut mitenkään yber paljon liikkunut..

    VastaaPoista
  6. Voisitko kertoa tarkemmin mitkä ruoka-aineet kiihdyttävät/hidastavat kilpirauhasen toimintaa?

    VastaaPoista
  7. Hyvä kirjoitus jälleen. Kyllä ihan karvat nousi pystyyn puolestasi,kun tollaisia ilkeilyjä olet kuullut. Mutta niinkuin sanoitkin,jätä ne omaan arvoon. Kannattaa muistaa aina, että hyvä tulee hyvän luo.Tätä aina itselleni hoen,kun tulee elämässä takapakkia. Tämä sun blogisi on edelleen ihana ja kiitos,kun jaksat laittaa noita ohjeita terveellisempään ruokavalioon. Auttaa aina itseäkin skarppaamaan.Ilona

    VastaaPoista
  8. @Anonyymi
    Mä kirjoitan jutun siitä mitä suosia ja mitä välttää erikseen! Pitkä lista!

    VastaaPoista
  9. Kiitos Ilona <3
    Niin mäkin uskon ja niin olen aina yrittänytkin toimia! Kiva kun luet ja tykkäät!

    VastaaPoista