Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

30.1.2013

Intervallitreeni ja sen edut


Valitettavasti ihan näin idyliset ei mun päivän intervallitreenit olleet mutta lause pitää hyvin paikkansa vai mitä? Mun treeniin tänään lounasaikaan kuului 35 minuutin intervallitreeniSitä ennen otin green tea kapselin ja Thermogenic Complex -valmisteenJa jo virtasi hiki! Aluksi 5 min lämmittelyä sitten vuoroin hölkkää ja kovempia juoksuvetoja (1 min kestoisia) matollaLoppuun 5 min jäähdyttely ja nopeat venytIllalla käyn vetämässä kahvakuulatunnin vielä Moolassa!

Intervallitreeni on hyvä tehdä 1-3 kertaa viikossa (max 2-3 kertaa viikkossa muun liikunnan ohella)Aikaa tähän ei paljon mene ja harjoitus on erittäin tehokasKestoksi riittää 20-30 minuuttiaTämä kannattaa tehdä erillisenä harjoituksena mutta halutessaan sen voi myös yhdistää lyhyeen salitreeniinIntervalleja ei ole pakko tehdä juoksumatolla vaan voit käyttää myös cross traineria tai soutulaitetta tai kuntopyörääMyös hiihtäen näin talvisin tottakaiAloita yhdestä intervallitreenistä viikossa ja lisää sitten määrää kunnon kasvaessa.

Hyötyinä tässä harjoittelumuodossa on aineenvaihdunnan kiihtyminen ja energiakulutuksen nouseminen myös levossa harjoituksen jälkeenMyös hapenottokyky ja kestävyys paranevatTämä on hyvä keino tehostaa rasvanpolttoa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti