Personal Trainer Hanna Antti-Poika

Personal Trainer Hanna Antti-Poika

13.10.2013

HIIT ja kahvakuula - ohjeet kotitreeniin ja videot

HIIT treeni - mitä se on?

HIIT treenistä on paljon kyselty multa lähiaikoinaHIIT eli High Intensity Interval Training on nimensä mukaisesti kovatehoista interval harjoittelua. HIIT treeni kohottaa kuntoa ja polttaa rasvaa tehokkaasti. Treenit ovat yleensä lyhytkestoisia niiden tehokkuuden vuoksi. Treenin voi tehdä salilla tai ulkosalla, juosten, pyöräillen tai vaikkapa crosstraining- ja soutulaitteella ja tottakai myös kahvakuulaa apuna käyttäen. Hiitin ideana on pitää syke korkealla koko treenin ajan.

Tässä mun suunnittelema treeni kuinka voit treenata HIIT tyyppisesti kahvakuulan kanssa kotona! Etsin teille myös YouTubesta muutaman videon suoritustekniikoihinLämmittele todella huolellisesti 10-15 min, ettet loukkaa itseäsi kovaa treenatessa. Lämmittelyn jälkeen aloitetaan HIIT!

Kuinka HIIT tehdään?

  • Otetaan kuusi liikettä ja harjoitus tehdään liikepareina (tuttua myös mun tunneilta)
  • Kutakin liikettä HIIT'ssä kuuluisi tehdä 15-30 sek ja ne tehdään niin täysillä kuin ikinä pystyy
  • Liikkeiden välissä pidä 30 sek tauko
  • Tee neljä kierrosta jokaista liikeparia
  • Ja liikeparien välissä pidä 1-3 min tauko

Ensimmäinen liikepari
Etuheilautus 
Punnerrus




Toinen liikepari
Mountain climber 
Sumo-kyykky (pidä tässä kuula rinnalla painona)




Kolmas liikepari 
Kyykky hypyllä 
Tempaus maasta




Hyviä treenejä ja laittakaahan kommentteja miten meni!

Hugs
Hanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti